Koniec łysienia! Naukowcy ogłosili sensacyjne odkrycie, które całkowicie cofa skutki wypadania włosów

Kukiz Kukiz'15 PiS PO
Paweł Kukiz. / fot. PAP/Jakub Kamiński

Zobacz też: Arabki, Murzyni i Niemcy demolują sklepy! Media szydzą z Polaków, więc pokazujemy jak postępowa i nie tylko, część ludzkości zachowuje się w „Czarny Piątek”

„Oczekujemy, że nowa substancja przyczyni się do opracowania leku, który nie tylko cofnie proces utraty włosów, ale także zregeneruje uszkodzone tkanki skóry” – powiedział profesor Kang-Yell Choi.

Wiele z obecnych metod leczenia wypadania włosów, takich jak płyny, przeszczepy i tabletki, niesie ze sobą pewne szkodliwe hormonalnie skutki uboczne, które obejmują problemy z impotencją i ejakulacją.

Koreański zespół będzie teraz sprawdzał, czy istnieją jakieś skutki uboczne działania nowej substancji.

Badania te są następstwem kolejnym przełomowym odkryciem w sprawie łysienia.

Wcześniej naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA) odkryli, że zwiększenie produkcji mleczanu przyspiesza działanie komórek macierzystych w uśpionych mieszkach włosowych, zachęcając je do ponownego wzrostu.

Aimee Flores, autorka badania, powiedziała:

„Dzięki tym badaniom uzyskaliśmy wiele interesujących informacji na temat nowych sposobów aktywowania komórek macierzystych.”

Pomysł użycia leków stymulujących wzrost włosów przez komórki macierzyste mieszków włosowych jest bardzo obiecujący.

„Myślę, że dopiero zaczęliśmy rozumieć krytyczną rolę metabolizmu we wzroście włosów i ogólnie w komórkach macierzystych. Czekam z niecierpliwością na potencjalne zastosowanie tych nowych odkryć” – dodała Flores.

Jeśli cierpisz na łysienie, możesz teraz spać spokojnie wiedząc, że nowe leczenie jest w drodze. Ale możesz także ogolić się a łysą pałę i wyglądać męsko jak Bruce Willis, Dwayne „The Rock” Johnson czy nawet Paweł Kukiz – wybór należy do ciebie.

Zobacz też: „Biali stali się mniejszością w naszym kraju. Po raz pierwszy w historii.” Raport rządu Brazylii