Wideo wykład Wiktora Kobylińskiego o globalnym ociepleniu. Wcześnej Autor szczegółowo omawiał temat na łamach nczas.com oraz w papierowej edycji tygodnika. Kobyliński twierdzi, że globalne ocieplenie jest zjawiskiem naturalnym i człowiek przyczynia się do niego w śladowym stopniu. Całe zamieszanie z nim związane ma podłoże polityczne i nie ma nic wspólnego z nauką.
Część pierwsza
Część druga
Część trzecia
Część czwarta
Część piąta
Część szósta
Część siódma
Filmik nie chce Ci się uruchomić?
● kliknij tutaj, aby przejść na youtube.com
● kliknij tutaj, aby przejść na viddler.com
Nczas.com na temat globalnego ocieplenia:
● Wiktor Kobylinski: Oszustwo globalnego ocieplenia
● Teluk: Ekoterror - ocieplenie klimatu i inne bzdury
● Korwin Mikke: Wakacje na Bali. Za darmo
● Sommer: A kiedy odwołają ocieplenie?
● Korwin Mikke: Ciepło, cieplej, gorąco…
● Piotr Jaczewski: Inny punkt widzenia. Globalne ocieplenie istnieje ale…
● Dariusz Kos: Najnowszy idiotyzm. Globalne ocieplenie zagraża pokojowi na świecie
● Tomasz Teluk: Świat po Kioto - ekologiczne kłamstwa.
● Bogdan Dobosz: Ocieplenie klimatu?
W wolnej chwili:
● Zbigniew Jaworowski (Polityka): Idzie zimno!
● Wikipedia: Global Warning Swindle
N. Sarkozy został sfotografowany z “Kapitałem”. Niemiecki minister finansów P. Steinbrück stwierdził, że “niektóre poglądy myśliciela nie są nawet takie złe”. 2 komentarzy
Chcą wystawiać w szkołach spektakl o królewiczu, który zamiast wybranki znalazł wybranka 4 komentarzy
Kryzys finansowy i ekologiczny jako główne tematy obrad Rady ds. Społecznych Episkopatu Polski. 1 komentarz
Zabrali ojca do aresztu pod zarzutem “fizycznego znęcania się nad dzieckiem” 9 komentarzy
Pakiet działań “wspierających koniunkturę gospodarczą” za 130 mld. 5 komentarzy
“Demokracja” aż do skutku: wiosną 2009 Irlandczycy zagłosują ponownie!? 26 komentarzy
7 Lipca 2008 o 18:01
czemu nie można otworzyć ostatniej części?
8 Lipca 2008 o 11:26
Część druga, pytanie o długości Wielkiego Postu - małe wtrącenie ode mnie. Post trwa 40 dni, ale nie licząc niedziel. I tak się ludzi uczy.
8 Lipca 2008 o 12:11
Trochę nie na temat ale polecam film pokazywany wczoraj na kanale Planet “Amerykańka wojna z narkotykami” w filmie między innymi o wpływie wojny w afganistanie na ilość heroiny na ulicach ameryki (wzrost o 80%!) aferze iran contra itp itd,
Na pewno będą powtarzać, gorąco polecam!
8 Lipca 2008 o 13:25
6 i 7 się nie otwierają…:/ Ciekawe muszę przyznać, dużo dobrych uwag. Ja osobiście bym postawił mimo wszystko elektrownię atomową w Polsce, ale puki co to marzenie ściętej głowy, szczególnie jak Greenpeace się dorwie do tematu i zacznie gadać bzdury i robić siarę ekologii.
Ale mam jedną uwagę do wykresu, z podajże części piątej. Tam był przedstawiony podajże udział masowy wody i dwutlenku węgla, a nie była uwzględniona “siła” tych substancji w procesie cieplarnianym. Z mojej wiedzy wynika, że mimo wszystko dwutlenek węgla ’siłowo’ to trochę bardziej oddziałuje na ten proces niż woda, ale nie ważne, generalnie wszystko się trzyma kupy.
8 Lipca 2008 o 13:34
Np. taki smog — jak wiadomo wynika z przyczyn naturalnych. Halas jaki powoduja samochody to tez efekt dzialania samej natury. Czlowiek i jego egoizm w ogole tu nie winien.
8 Lipca 2008 o 14:17
Warto poczytać wywiad z Zygmuntem Kolędą, profesorem AGH, który ukazał się w National Geographic w listopadzie 2007 roku. Profesor bardzo rzeczowo i logicznie odnosi się do problematyki klimatu. Atutem profesora Kolendy jest to, że nie staje on po stronie żadnej z grup, czyli zwolenników i przeciwników globalnego ocieplenia. Polecam, można wywiad odnaleźć w internecie.
8 Lipca 2008 o 14:21
Przepraszam: chodzi o Zygmunta KOLENDĘ, a nie Kolędę.
8 Lipca 2008 o 18:35
@5.
Taaak, obejrzeliśmy, wiemy o co chodzi, wypowiadamy się…
8 Lipca 2008 o 19:09
Czytajacym po angielsku, ciagle i nieustajaco polecamy:
http://www.petitionproject.org/gwdatabase/Article_HTML/Review_Article_HTML.html
Stronka na temat naturalnych przyczyn fluktuacji temperatur, ofkors.
8 Lipca 2008 o 20:23
Co do geologów i ocieplenia klimatów - właśnie z wiedzy geologicznej wiemy, że średnia temp. na ziemi w niektórych epokach geologicznych (np w kredzie) była kilka stopni cieplejsza niż obecnie, co było uwarunkowane ówczesnym położeniem kontynentów i inną w związku z tym cyrkulacją prądów morskich. Obecnie (tj w ostatnich setkach tysięcy lat) klimat kształtowany był przez zlodowacenia. Epoka lodowcowa zakończyła się ok. 10 tyś. lat temu i od tamtej pory klimat stopniowo się ociepla (z wahaniami, także w kierunku chłodniejszego klimatu, o czym była mowa w materiale). Jest to normalna kolej rzeczy. Jednak tzw. ekolodzy są pazerni na środki finansowe, więc nakręcają koniunkturę. Nadto rzetelne badania zmian temperatury prowadzone są powiedzmy od ok 100 lat, co jest bardzo krótkim czasem (ziemia ma ok 4,5 mld lat).
Kto może niech pojmuje :)
Co do węgla - 90% tego surowca w skali Europy znajduje się w Polsce.
Co do geotermii - warunki mamy znakomite, tylko polityków do d…
8 Lipca 2008 o 21:39
W numerze 937/938 “NCz” znajduje się także artykuł mojego autorstwa “Globalne ocieplenie jako model matematyczny” Zachęcam do lektury.
Ad 10 Energia geotermalna w Polsce jest kiepsko użyteczna. W niektórych miejscach (Podhale) nadaje się do celów grzewczych i w zasadzie to wszystko. Wynika to zarówno z kiepskiej wydajności źródeł geotermalnych, jak i z stosunkowo niskiej temperatury wody. Polska to nie Islandia.
Przyszłościowo dla nas nadaje się właściwie wyłącznie energia nuklearna
8 Lipca 2008 o 23:05
nie wiem czy to z niedoinformowania czy celowo, ale Pan Wiktor nie mowi prawdy o “nie czepianiu sie emisji z samolotow”. Otoz jest tu sporo czepiania sie tzw zielonych, a w W. Brytanii byla to nawet obsesja, nalozono podatek od lotow (surprise surprise), a nawet rozwazano wprowadzenie dodatkowych oplat dla tych, ktorzy chcieliby leciec za granice samolotem na wakacje wiecej niz raz w roku (jak na razie nie przeszlo). Jego teoria o weglu jako jedynym na celowniku i spiskowa teoria antypolska nie wydaje sie tu byc prawdziwa niestety.
10 Lipca 2008 o 00:46
“Warto poczytać wywiad z Zygmuntem Kolędą….”
“Atutem profesora Kolendy jest to, że nie staje on po stronie żadnej z grup, czyli zwolenników i przeciwników globalnego ocieplenia…”
Wywiadu nie czytałem, filmu nie obejrzałem :) ale chciałem podzielić się własnymi refleksjami.
Ja też nie opowiadam się po stronie żadnej z grup. Ja po prostu nie wiem. Mam jednak mieszane uczucia wobec ludzi, którzy wypowiadają kategoryczne opinie, zwłaszcza na każdy temat. To primo po pierwsze.
Primo po drugie, pamiętam film dokumentalny (pewnie amerykański) sprzed ok. 20-30 lat (początek lat 80-tych) w którym grożono kolejną epoką lodowcową i to już w latach 90-tych XX wieku lub na początku XIX. Lądolód miał zając pół Ameryki. Mam przed oczami sceny padającego śniegu i samochodów pogrążonych w zaspach i oczywiscie totalny chaos. Przypuszczam, że teorie zawarte w tym filmie też firmowali jacyś “naukowcy”. Film pochodzil z 70-80 lat.
15 Lipca 2008 o 18:44
Zgadzam się z Chemikiem. Nie tylko udział ilościowy jest ważny, ale także “moc” gazu cieplarnianego, stąd np. metan, którego jest zaledwie 0.0016% daje wagę ok.20% wpływu na dziurę ozonową itd. (dane z pamięci - a wykład miałem w zeszłym roku). Natomiast zgadzam się z tym, że ludzie mają dość mały wpływ na efekt cieplarniany (jak to piszą w inżynierii systemów - wpływ systemu na układ jest zauważalny dopiero w długich przedziałach czasowych). Jeden wybuch wulkanu produkuje więcej pyłów niż wszystkie fabryki razem wzięte. A co do ograniczeń narzucanych na normy emisji to na wycieczce dydaktycznej dla studentów Inżynierii Chemicznej PW do Puław jeden z członków zarządu zapytany, jakie widzi perspektywy wzrostu cen energii na funkcjonowanie zakładów w Polsce odpowiedział: “My możemy, albo jeszcze podnieść cenę, albo wynieść produkcję do Chin, co spowoduje wzrost zatrucia środowiska, bo tam nikt nie patrzy na normy emisji. UE strzela gola do własnej bramki.”
Pozdrawiam wszystkich chemików.