wazne, 31 Stycznia 2008

Wideo komentarz JKM (31.01.08): “NIE!” dla dialogu

Janusz Korwin Mikke

Rząd łaskawie zdecydował kogo i na jak długo możemy zatrudniać, a równocześnie nie potrafi sobie dać rady z pracownikami podległych sobie służb. W księgarni nczas.com można kupić długo oczekiwany kwartalnik Janusza Korwin Mikke. Każdy numer zawiera szereg tekstów dłuższych, bardziej pogłębionych niż publikowane w “Najwyższym Czasie”. “Stańczyk Królewski” to analizy bieżących problemów politycznych i społecznych, wyselekcjonowane teksty z archiwów prasy prawicowej, recenzje książek oraz niepublikowane nigdzie indziej felietony Janusza Korwin Mikke…

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=xtgzc_8js-o 325 455]

UWAGA! Masz problem z obsługą strony, e-wydania lub księgarni? Napisz do nas: pomoc.nczas@gmail.com

W internetowej księgarnii pojawiły się nowe pozycje. Osoby mieszkające w Warszawie zamówienie mogą odebrać osobiście:

Dekadencja (Janusz Korwin-Mikke): Zmian kulturowych, które zachodza w Unii Europejskiej nie da sie ukryc. Nie da sie tez ukryc, ze zmiany te nie sa spontaniczne, a starannie planowane. Czy winic trzeba, tak jak JKM - dekadencje?

Kosciol a wolny rynek (Thomas Woods): Katolicka obrona wolnego rynku. Czy bieda jest blogoslawiona, a bogactwo przeklete? Ksiazka o tym, ze liberalizm, jak niewiele innych pradow umyslowych, jest bliski nauczaniu Chrystusa, ktory w swoich naukach uwalnial czlowieka z wiezow opresyjnej wladzy i zakazow odbierajacych mu godnosc i wolna wole…

Ekonomia Wolnego Rynku. Tom 1 i Tom 2 (Murray Rothbard): Wreszcie w Polsce! Pierwszy tom najwazniejszego dziela amerykanskiego profesora Murraya N. Rothbarda, najwybitniejszego ucznia samego Ludwiga von Misesa! Ksiazka lamie monopol przestarzalych, nieaktualnych i falszywych podreczników ekonomii obowiazujacych na polskich uczelniach.

________________________________________________________
zachęcam do odwiedzenia internetowej księgarni nczas.com

KSIĄŻKI JANUSZA KORWIN MIKKE W ATRAKCYJNYCH CENACH!

● tylko wyselekcjonowane pozycje książkowe najlepszych Autorów!
● stawiamy na jakość, nie na ilość!
● książki wysyłamy dwa razy dziennie (tylko priorytetem)
● już wkrótce nowe kanały płatności

________________________________________________________
zachęcamy do zamówienia e-prenumeraty Najwyższego Czasu!

● Kupując e-wydanie wspierasz rozwój portalu nczas.com - KAŻDA wpłacona złotówka przekłada się na ilość tekstów na stronie
● 10 kolejnych numerów kosztuje jedynie 30 zł
● To tylko 3 zł za numer - czyli niecałe 10 gr za artykuł!
● W e-prenumeracie numer pojedynczy kosztuje tyle samo co podwójny (zawsze płacisz 3 zł zamiast 5 / 7 zł, które musiałbyś wydać w kiosku!)

Kliknij tutaj aby zamówić e-prenumeratę

48 komentarzy do artykułu “Wideo komentarz JKM (31.01.08): “NIE!” dla dialogu”

  1. Jarek ogareK:

    Rusofilny agent Mikke
    ——————————–
    Chciałbym poruszyć rzecz niezwykle bulwersującą, jaką jest ostatnimi czasy forowanie przez JKM libertariańskiego kandydata na prezydenta USA - Ronald’a Paul’a. Janusz Mikke i jego “animal farm” robią zamieszanie wokół dr Paul’a, próbując nagłośnić jego start wśród Polaków, także w środowiskach polonii amerykańskiej, której spora część nie włada językiem angielskim w stopniu umożliwiającym swobodne czytanie tekstów, która jednak dysponuje prawem głosu w USA.

    Cały paradoks polega na tym, że ludzie związani z UPR-em traktują dr Paul’a jako “swojego” - wolnorynkowca, “UPR-owca”. Widzą w nim możliwość realizacji ideałów, którym są wierni od lat. Problem polega na tym, że Polak powinien patrzyć na kwestie międzynarodowe z punktu widzenia interesu państwa polskiego, a nie zgodności poglądów społeczno-gospodarczych własnych, z poglądami głów obcych państw. Będąc np. prawicowcem zgadzam się z konserwatywnymi politykami rosyjskimi, jednak wcale nie jest oczywiste, że powinienem robić im z tego powodu reklamę. Prawda - Szanowni Państwo - jest taka, że od dr Paul’a lepszym (z polskiego punktu widzenia) kandydatem na prezydenta USA byłaby nawet pani Hilary Clinton - dlatego, że jej prezydentura stanowiłaby ciągłość dotychczasowej polityki USA w kwestii bezpieczeństwa globalnego i imperialnej ekspansji.

    Przejdźmy jednak do dr Paul’a. Jest to człowiek wierny wizerunkowi USA nakreślonemu przez ojców-założycieli, a to pachnie - jak wiadomo - doktryną izolacjonizmu. Pan ten dążyłby wprawdzie do rozbudowy potęgi militarnej USA kosztem baz wojskowych porozrzucanych po całym świecie, ale z punktu widzenia Polski jest to strategia niezwykle szkodliwa i wpychająca naszą Ojczyznę wprost w ramiona ruskiego niedźwiedzia. Co nam po dodatkowych okrętach podwodnych USA, oraz nowoczesnych rakietach z głowicami jądrowymi, skoro stracimy możliwość instalacji amerykańskiej tarczy przeciwrakietowej na ziemiach polskich ?

    PS. Radzę przemyśleć to, co napisałem. Obecny amerykański imperializm w stylu neocon jest dla Polski korzystny i trzyma Moskwę na dystans.

  2. Jarek ogareK:

    Ron Paul prezydentem USA = koniec marzeń o tarczy antyrakietowej w Polsce.

  3. Totti:

    Panie Jarku, a po co nam ta tarcza? Tylko poproszę jakieś rzeczowe argumenty, bo od ponad roku słyszę o tej tarczy, ale jakoś nikt nie umiał mi powiedzieć prostymi słowami, co ona właściwie nam daje. Poza oczywiście zaognieniem stosunków z Rosją. Ta tarcza daje dużo Amerykanom, bo to rakiety lecące w ich terytorium będą zestrzeliwane przez ten system. Ale co daje nam, poza oczywiście jakże wymierną satysfakcją, że kolejny raz bohatersko pomagamy USA?

  4. Yankee:

    Szanowni Państwo

    Mamy najgorszy rząd w historii III RP i jestem niezmiernie rad, że czołowi politycy UPR zgadzają się w tej kwestii z członkami PiS. Dlaczego UPR uważa, że rząd PO-PSL jest beznadziejny? Ponieważ reform gospodarczych nie przeprowadzi (zupełnie, jak PiS+LPR+SO), a politykę zagraniczną i walkę z niemiecką agenturą schrzani do reszty.
    Polskę nie stać na to, aby bratać się ze szkopami. Musimy zostać koniem trojańskim USA i razem z brytyjską siermiężną prawicą uderzać w ton antyunijny. Proponuję, aby UPR zaprosiła Żelazną Damę z wykładami do Polski. Dobrze, aby pani Małgorzata Thatcherowa spopularyzowała w kraju nadwiślańskich działalność antyunijnej organizacji, której od kilku lat przewodzi.

  5. Yankee:

    Tarcza jest nam potrzebna po to, aby egzotyczny sojusz NATO-wski z USA w roli głównej stał się sojuszem realnym. Pamiętajcie Państwo, że Wielka Brytania i Francja wyrolowały nas w ‘39 m. in. dlatego, że polski rząd naiwnie wierzył w papierowe deklaracje. Należało udostępnić pewne porty brytyjskiej armii i pozwolić na stacjonowanie wojsk królewskich na ziemiach polskich, to problemu by nie było.

    Tarcza zaś ma to do siebie, że amerykanie dorzucą do niej jakąś ściśle tajną aparaturę radarową, o której sami Polacy nie będą wiedzieli. I właśnie ona budzi taki lęk Moskwy i Berlina. Jeśli supertajny sprzęt wart miliardy dolarów znajdzie się w kraju nad Wisłą, to w razie ataku Amerykanie będą mieli realny powód, aby ruszyć z pomocą. Tak, tak - rządy wielkich mocarstw kierują się dobrze pojętym własnym interesem, a nie - obietnicami. Do PiS mam żal, że zbyt łatwo decydowali się na tarczę. Trzeba było trochę wątpliwości rozbudzić, poodwlekać sprawę, żeby Amerykanie byli skłonni więcej zapłacić.

  6. Grzegorz:

    Ron Paul prezydentem USA = koniec korporacjonizmu w USA i powrót do kapitalizmu

  7. Juliette:

    Jasne, że ma Pan rację! Mundurowi , w tym Służba Celna, wcale nie mogą strajkować. Wynika to z ustawy o rozpatrywaniu sporów zbiorowych, której obie strony nie przestrzegają. Celnikom można się nie dziwić, ale Rządowi owszem. To zatrudnianie pozawspólnotowej kategorii pracowników na czas 3, teraz łaskawie na 6 m-cy ma celu budowanie formalnych /nieuzasadnionych gospodarczo, bo kto z UE za grosze będzie tu harował/wyróżników. Nie jest ważny interes gospodarczy kraju, ważny jest polityczny UE. Polacy wykształceni na koszt podatnika RP, przyczyniają się do rozwoju innych krajów europejskich, drobni przedsiębiorcy polscy mają już kłopoty z pracownikami, dodatkowo ideologicznie reglamentuje się im możliwości zatrudniania chętnych cudzoziemców. W naszych rządach panuje jakaś tajemna Niemoc.

  8. imperialista:

    Robi mi się niedobrze, gdy widzę parszywy ryj tej kijanki z wytrzeszczem na pierwszej stronie “NCz”.

  9. Cs:

    “Tarcza jest nam potrzebna po to, aby egzotyczny sojusz NATO-wski z USA w roli głównej stał się sojuszem realnym.”

    Nie bądzmy naiwni. JKM już tłumaczył, że ważny jest radar a nie tarcza.
    Co do ‘realnych sojuszy” to można taką realność stwierdzić dopiero po fakcie.
    Dlatego jeżeli to Polska będzie potrzebowała pomocy to realność naszego sojuszu z USA nie będzie zależała od nas.
    Jaki z tego wniosek? Należy liczyć tylko na siebie.

  10. Żydomason Lewicki:

    @Juliette:

    Jak czyta się lamenty i krakanie P.T. Mikkolubek i Mikkolubów, to człek nie zorientowany mógłby odnieść wrażenie, że w Polsce są dziś tylko zgliszcza i pogorzele, wiatr hula między ruinami miast i wsi, a ulice są pełne trupów ludzi zmarłych z głodu i pożywiających się ludzka padliną wilków, wron i kruków. (ten “kruk” w kontekście pożywiania się polską padliną to nie była aluzja do przywłaszonego herbu pana Mikke :-)

    A tymczasem Polska ma rekordowy wzrost gospodarczy, liczony w liczbach bezwzglednych na głowę mieszkańca - jest wyższy nawet od wzrostu gospodarczego Chin!!!!

    ====

    I tak oto, drogie mikkolubstwo - kolejny raz życie bezwzględnie weryfikuje wasz nieroztropny jazgot.

  11. Juliette:

    Totti, zgadzam się z Panem. Polska powinna dbać o stosunki handlowe z Rosją. To duży rynek zbytu. Poza tym z sąsiadami lepiej jest mieć poprawne układy. Zamontowanie tarczy przeciwrakietowej automatycznie zniweluje możliwości jakiejkolwiek współpracy /Tusk poszedł na ustępstwa wobec Rosji, a embargo na mięso jak było, tak jest - nie jest to zbyt łatwy sąsiad, więc tym bardziej potrzebna jest rozwaga/Tarcza taka spowodowałaby uruchomienie systemu anty-wycelowanego w stronę Polski. To tak jak siedzieć na beczce prochu. Z drugiej strony w imię idei mamy sie narażać? Amerykanie nie są bezinteresowni. Podlizywanie się kolejnych naszych przywódców żadnych korzyści realnych nam nie przyniosło.

  12. Juliette:

    Żydomason Lewicki, witamy Pana serdecznie. Juz się trapiliśmy, że Pan zaniemógł. Wpradzie ten dialog /ekumeniczny/ idzie nam jak po grudzie, ale jednak!

  13. Edward:

    To prawda, że Ron Paul mówi o likwidacji baz woskowych USA. One nas jednak bardziej chronią przed zapędami Niemiec i Francji niż Rosji. W końcu okupowane są Niemcy a nie Rosja. Jednak jak powstanie Unia Europejska (państwo) to Europa pozbędzie się wojsk “głównego wroga” - USA. Najpierw powstanie armia UE, potem podważone zostaną ustalenia powojenne. Niemcy nie będą już istniały jako państwo w sensie prawnym i nie będą mogły być okupowane przez USA. Jak coś to odpowiedni europejski sąd wyda orzeczenie w tej sprawie. Więc co za różnica? Ta CYWILIZACJA chyli się ku upadkowi. Na USA patrzy cały świat. Obecnie podważa się podstawowe teorie ekonomiczne. Profesorowie kłamią, iż Milton Friedman zmienił zdanie przed śmiercią dot. wolnego rynku. Wygrana Paula (choć nie nastąpi) byłaby rewolucją w skali świata. A my mamy przejmować się jakąs jedną inwestycją wojskową i potulnie popierać komunistkę Clintonową, aby tylko nic się nie zmieniło. Im więcej kapitalizmu i wolności tym MNIEJ IZOLACJONIZMU i wojen! Takie pozorne rachuby, który kandydat się opłaca można między bajki włożyć. To polityka przyziemna i krótkowzroczna. Popiera się tego kto jest prawy i uczciwy. Jak by prawa i uczciwa była Anglia i Francja, a nasze władze przedwojenne nie były bandą nieudaczników i np. zarządałyby pomocy Rumuni w związku z agresją radziecką to może losy II WŚ potoczyłyby się inaczej. Czy tarcza ma chronić Polskę? Czy Clintonowa jest w stanie poświecić cokolwiek dla naszego kraju np. na wypadek agresji rosyjskiej? Tarcza nie jest czymś czego trzeba bronić. Tarcza to tylko narzędzie, które z np. wg Rosji trzeba zniszczyć… Chrzanić socjalistów i ich nic nieznaczące porozumienia i pakty. Wśród socjalistów to i tak tylko świstki papieru… Potrzebne są przemiany i powrót do zasad. Już chyba tylko w USA nadzieja bo w Europie socjalizm i zniewolenie ludziom mózgi powyżerały.

  14. GRZEg:

    Tarcza anty rakietowa nie zależy od prezydenta USA tylko od kongresu który i tak jest przeciw , więc obojętne kto będzie prezydentem i tak są małe szanse na tarczę . Więc jeśli dr Paul dojdzie do władzy to może są jakieś szanse na powrót do normalności na świecie , i wreszcie realną walkę z utopijnym socjalizmem .

  15. Spoko:

    Jarek Ogarek naiwny czy o droge pyta? Polonusy ktore wyjechaly za ocean maja niby kierowac sie nie interesem wlasnym tylko kraju ktory opuscili??? Jak im Ron Paul obiecuje obnizki podatkow, mniejsza ingerencje panstwa i wiecej wolnosci to co ich ma obchodzic jakas baza czy radar w kraju nad Wisla? No i kwiatek “Polak powinien patrzyć na kwestie międzynarodowe z punktu widzenia interesu państwa polskiego” Smiechu warte. Nie, Polak jak kazdy inny normalny czlowiek kieruje sie wlasnym interesem a wszystko inne (w tym RP III i pol) schodzi na plan drugi.

  16. Żydomason Lewicki:

    Droga Juliette, nasz dialog nie jest ekumeniczny, gdyż nie jestem wyznawcą religii mojżeszowej.

    Nasz dialog jest po linii: śmieszno-żałosne doktrynerskie mikkolubstwo - żydomasoński rozsądek.

  17. Sol:

    Żydomasonie Lewicki, przestań bajać o rekordowym wzroście gospodarczym w Polsce, bo mi się nóż w kieszeni otwiera. Realny wzrost będziesz miał w wysokości co najmniej 10 procent.

    Tymczasem Polacy, karmieni przez media opowieściami o niebywałej koniunkturze, muszą spłacać gigantyczne zadłużenie zagraniczne i deficyt wewnętrzny, dokładać do nierentownych zakładów państwowych i bezsensownych przymusowych ubezpieczeń społecznych. Jeśli to wszystko radykalnie się nie zmniejszy, nie ma co chełpić się “gigantycznym” wzrostem gospodarczym. Jeśli do tego spłacamy tylko raty zadłużenia, odsetki narastają i wzrost bierze w łeb, geniuszu. Długo nam jeszcze przyjdzie płacić m.in. za pomarańcze Gierka, nagie haki Jaruzelskiego i socjaldemokrację III RO.

    Dowalasz tak zwanym mikkolubom, ale sameś tak dogmatyczny, że się ośmieszasz, mędrcu od siedmiu boleści. Lepiej byś zrobił, gdybyś napisał Adamowi Michnikowi list o swojej działalności. Z pewnością Nadredaktor powitałby go oklaskami.

    Po kiego się tu pojawiasz, skoro tylko opluwasz UPR i Mikkego? Za dużo wątroba produkuje żółci, że ją wylewasz, klepiąc w klawiaturę? Zresztą, nie mój problem.

  18. staryGlut:

    Wysoki wzrost gospodarczy w Polsce jest wynikiem nie rejestrowania działalności gospodarczej i pracy na czarno ponad 4 milionów ludzi. Jest to wiadomość pozytywna. Wiadomość negatywna jest taka, że oni nie będą głosowali na UPR bo nie wierzą politykom.

  19. Żydomason Lewicki:

    @Sol:

    Najlepszym wskaźnikiem rzeczywistego, a nie papierowego wzrostu gospodarczego są rynkowe wyceny tych dóbr, których nie da się rozmnożyć - czyli gruntów. Po prostu tak wielu ludzi jest coraz bogatszych, że walcząc ze sobą o grunty windują ich ceny.

    Już dziś w wielu rejonach Polski więcej wydaje się na działkę niż na budowę domu. Ja swoje grunty kupiłem kilka lat temu po cenie kilkunastokrotnie wyższej, niż mógłbym je sprzedać dziś.

    =====

    “Lepiej byś zrobił, gdybyś napisał Adamowi Michnikowi list o swojej działalności”

    Nie lubię Adasia Szechtera, z tych samych powodów, dla jakich nie lubię Janusza Mikke - nie widzę powodu, by szanować koniunkturalnych komuchów, którzy dla geszeftu udawali później kogoś innego, gdy się zorientowali, że w strukturach komunistycznych już nie zrobią kariery.

    I nie lubię redaktorków tendencyjnych “mediów” - medium to z łaciny “środek”, rzetelny i wiarygodny dziennikarz stara się być obiektywny - a i Michnik i Mikke są wysoce niewiarygodni, będąc propagandystami i lobberami, nie redaktorami.

    ========

    “Po kiego się tu pojawiasz, skoro tylko opluwasz UPR i Mikkego?”

    Na UPR za bardzo nie najeżdżam, nie zauważyłeś?
    Za to nabijam się z Janusza Mikke i jeszcze bardziej z porypanych mikkolubów, którzy do porządku dziennego przeszli nad łamaniem prawa własnej partii przez skandalistę Janusza Mikke.

  20. abaraba:

    Jak zwykle celny komentarz JKM. Moze niektorzy przejrza na oczy,i dostrzega kto niby-rzadzi w Polsce.

  21. Voltaire:

    http://tiny.pl/lgn8 <== Religie polityczne (mikkizm) - fenomen nowoczesności

  22. Żydomason Lewicki:

    @staryGlut:

    “Wysoki wzrost gospodarczy w Polsce jest wynikiem nie rejestrowania działalności gospodarczej i pracy na czarno ponad 4 milionów ludzi.”

    Pieprzysz głupoty. PKB wypracowany przez czarną strefe jest wielokrotnie mniejszy od PKB strefy rejestrowanej, równiez przy uwzględnieniu części PKB przypadajacego na jednego człowieka.
    Czarna strefa jest pasożytniczym rakiem, a nie dobrodziejstwem.

    ====

    “Wiadomość negatywna jest taka, że oni nie będą głosowali na UPR bo nie wierzą politykom.”

    Przyczyna jest inna - poza grupką porypów wyborcy uważają Janusza Mikke wraz z zapleczem klakierskim za kabaret. Moim zdanie nie do końca słusznie - to mniej kabaret, bardziej ośrodek lobbowania na rzecz Wschodu i antylobbowania na rzecz Zachodu.

    ======

    @abaraba:

    “Moze niektorzy przejrza na oczy,i dostrzega kto niby-rzadzi w Polsce.”

    No jak to kto? Masoneria z Wielkiego Wschodu, razwiedka i UFO-judki, każdy mikkolub to wie :-) :-)
    Swoją drogą miło mi, że tak wielką władzę mi przypisujecie :-)

  23. Voltaire:

    Proszę przeczytać ten tekst, bo wydaje mi się, że wśród młodzian (szczególnie chłopców) panuje silny głód ducha, który mikkizm jest w stanie zaspokoić. JKM doskonale zdaje sobie z tego sprawę i zapewne prowadzi ciche eksperymenty na czytelnikach jego bloga, czyta komentarze i ocenia stopień krytycyzmu czytelników.
    Jako objaw braku krytycyzmu może posłużyć wpis 20, pana ‘abaraba’ - typowy, tendencyjny, bezmyślny.

  24. Ateusz:

    Panie Januszu - proszę coś z tym zrobić, bo wśród nastoletnich młodzieńców rośnie istny kult pana osoby, a chyba nie chodzi o to, żeby z UPR zrobić partię bałwochwalców ?

  25. T-Rex:

    Przeczytałem ten artykuł na racjonalista.pl i muszę przyznać, że w dużej mierze zgadzam się z nim. Istnieje jednak pewien problem, czyli brak krytycyzmu wobec zachodnioeuropejskich demokracji i panującego w nich paradygmatu modernistycznego. Oczywiście dostało się tam mesjanistycznej demokracji amerykańskiej, ale europejską jakoś oszczędzili. Ciekawe dlaczego?

  26. Sol:

    Żydomasonie Lewicki, nawet się Tobą zgodzę. Polska się bogaci, ale mogłaby znacznie szybciej.

    Jeśli chodzi o p. Mikkego, to faktycznie sporo on zrobił, żeby idee konserwatywno-liberalne nie cieszyły się szerokim poparciem. Smutne to, niestety.

  27. Żydomason Lewicki:

    @Sol:

    “Polska się bogaci, ale mogłaby znacznie szybciej.”

    Zawsze można szybciej. Gates też mógl się bogacić szybciej
    Gdy ktoś zarobi na giełdzie w miesiąc 100%, to zawsze się znajdzie mędrek (który z reguły sam nic nie zarobił), który zacznie marudzić, że na innych akcjach można było zarobić 200%. Zamiast podziwiać imponujący wzrost stuprocentowy

    Polska i pracowici Polacy bogaca się bardzo szybko - gdy uwzględni się nominalny przyrost bogactwa liczony w USD na osobę, to jest on szybszy nawet od przyrostu bogactwa Chin, które są podawane przez wielu za wzór szybkiego wzrostu. Gospodarka Polski nawet rozwija się ZBYT SZYBKO, co grozi przegrzaniem

    =====

    “Jeśli chodzi o p. Mikkego, to faktycznie sporo on zrobił, żeby idee konserwatywno-liberalne nie cieszyły się szerokim poparciem. Smutne to, niestety.”

    Czemu smutne?
    Łatwowierni jakże często naiwnie zakładają, że ludzie działaja dla jakiejś wydumanej “idei”, gdy każdy rozsądny żydomason wie, że większość ludzi pracuje dla pieniędzy i/lub osobistej kariery.

    Pan Mikke, który na działalności w partii komunistycznej dorobił się tylko wydzierżawionego od państwa cudzego domu - na kabaretowym udawaniu lyberała dorobił się wielomilionowego majątku, ile zarobił na lobbowaniu na rzecz Rosji nie wiem - zakładam (naiwnie, chłe, chłe, chłe) - że nic. Zrobił karierę medialną - ten marny brydżysta i jeszcze marniejszy filozof jest rpzpoznawalny dzięki skandalizującej działalności kabaretowej przez większość Polaków.

    Swój cel osiągnął - a idealiści?
    A idealiści kolejny raz dostają po dupie - i słusznie, premiowany powinien być rozsądek, a nie naiwna głupota.

  28. www.blog.Gwiazdowski.pl:

    Nie ma czegoś takiego, jak “przegrzanie gospodarki”. W takie brednie wierzą jedynie fani
    UW-RFN-agenta - dr Leszka Balcerowicza. Dr Robert Gwiazdowski naśmiewa się z pomysłu “schładzania gospodarki”, a jest ekonomistą po stokroć lepszym od UW-Balcerka.

  29. óczeń:

    Ten śmieszny Pan w idiotycznej muszce ma rację, należy rozgonić polskich protestujących pracowników, przede wszysikim nauczycieli, i zatrudnić chinczyków lub innych azjatów albo murzynów.
    Chciałbym by uczył mnie jakiś np mongoł lub przedstawiciel plemienia bhutu.

  30. abaraba:

    Czytajac komentarz ocznia jest jasne ze mial takiego nauczyciela jakiego sie domaga.

  31. Made in Germany:

    Obawiam się, że polski system edukacji podzieli los niemieckiego. Jeszcze trzydzieści z nawiązką lat temu szwabscy studenci uchodzili za najlepiej i najsolidniej przygotowanych w całej Europie. Teraz są nad przedostatnim miejscu. Niech żyje Wielka Germania !!!

  32. Komor:

    @Żydomason Lewicki
    Szara strefa to objaw choroby a nie choroba sama w sobie. Jak mówił Kisiel: “to nie kryzys to rezultat”. Żyjemy w systemie w którym wielu ludziom bardziej opłaci się kombinować i pracować w konspiracji przed państwem niż płacić podatki i mieć spokojną głowę. Nawet jeśli omijają ich przy tym takie “dobrodziejstwa” jak obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne, zdrowotne itd.? Hmm, nawet, czy właśnie dlatego?

    Przy okazji. Mógłbyś, zgodnie z obietnicą, odpowiedzieć na moje pytania?
    Skoro uważasz ludzi za bydło, to czemu pozwalasz się tak samo traktować a mimo to uważasz się za lepszego od innych?
    Czy może jesteś spośród tych co “bydło” znakują, strzygą…?

    Ja na Twoje odpowiedziałem w http://nczas.com/publicystyka/korwin-mikke-punkt-widzenia-slimaka/#comment-19258

  33. PiSman:

    Panowie i Panie - mamy durnia za premiera. Tępą, parszywą kijankę z wytrzeszczem, która orientuje się na największego od wieków wroga Polski - Niemcy. Nie muszę dodawać, że Rosja byłaby w tym momencie lepsza, o USA i ChRL nie wspomniawszy.

  34. Żydomason Lewicki:

    @www.blog.Gwiazdowski.pl:

    “Nie ma czegoś takiego, jak “przegrzanie gospodarki”.”

    Oczywiście, że jest, tylko mikkolubstwo, “uczone” ekonomii na bredzeniu postkomunisty - brydzysty po filozofii nie jest w stanie pojąć.

    Zbyt szybki rozwój gospodarki skutkuje zawirowaniami na rynku pracy, roszczeniami płacowymi skutkujacymi drożyzną, wahaniami cen towarów i usług utrudniajacymi prowadzenie przedsiebiorstw, brakami w zaopatrzeniu w surowce itp.

    =======

    @omor:

    “yjemy w systemie w którym wielu ludziom bardziej opłaci się kombinować i pracować w konspiracji przed państwem niż płacić podatki i mieć spokojną głowę. Nawet jeśli omijają ich przy tym takie “dobrodziejstwa” jak obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne, zdrowotne itd”

    — problem w tym, że ZŁODZIEJE z szarej i czarnej strefy chcą na krzywy ryj korzystać z dróg, szpitali, szkół, ochrony policyjnej i wojskowej itp.
    Jak komuś nie odpowiada państwo i jego usługi wraz z obowiązkiem łożenia na te usługi - niech wyp…, droga wolna.
    Ci, co “kombinują” wyłudzając usługi państwa to po prostu ZŁODZIEJE.

    ======

    “Skoro uważasz ludzi za bydło, to czemu pozwalasz się tak samo traktować”

    Ja nie uważam ludzi za bydło, lecz ze smutkiem zauważam, że wielu dzikusów (np. mikkoluby) zachowuje się jak bydło. A że niestety dla wolnomularzy wszyscy ludzie powiini mieć jednakowe prawa - to i moje prawa oraz obowiązki musza być dostosowane do zachowań również bydła.
    Nie czuję się z tym najlepiej, dlatego cywilizujcie się jak najszybciej mikkoluby i inna dziczy, proszę!!!
    Chcialbym żyć jak w Skandynawii, gdzie nie trzeba zamykać drzwi, z braku drobnych złodziejaszków.

  35. macho:

    oj riebiata, riebiata, nic nie qumacie bo macie przymale rozumki, ktos kto zyje w 2 wymiarach nie jest w stanie sobie wyobrazic 3, swiat 3D uwaza za glupi..
    1.
    OK przegrzanie jest ale w prawdziwie kapitalistycznych krajach, gdzie krainy rozwija sie np 20% rocznie, wtedy panuje taki optymizm ze w pewnym momencie (co kilkanascie-kilkadziesiat lat) musi nastapic korekta (przy tak olbrzymim wieloletnim wzroscie i tak nie ma ona wielkiego znaczenia). Teraz nie mamy przegrzan gospodarki bo gospodarka rozwija sie 6% rocznie (w porywach!!) co jest wynikiem slabym (moglaby sie rozwijac 15-20%, gdyby rzadzil krol JKM a nie te matoly z PO PIS LID Solidarnosc itp przyglupy)
    2.
    Oczywiscie, szara strefa jest zla lepiej zeby wszyćko bylo czynione oficjalnemi drogami lecz przy takich podatkach i biurokracji ludzie naturalnie uciekaja w szara strefe, na zasadzie homeostazy, naczyn polaczonych. Gdybysmy mieli podatki 100% to 100% ludzi byloby w szarej strefie - i cale szczescie - bo gdyby nie to, to bylaby Sodoma und Gomora. Czyli - w pewnym sensie Szara Strefa jest ratunkiem przed glupota i ignorancja urzedasow/rzadu itp.
    3. podsumowanie
    ktos kto nie lubi mikkego zwyczajnie go NIE QUMA (jest za glupi po prostu) To nie sa proste sprawy, zazwyczaj wszyćko jest inaczej niz sie z pozoru wydaje. DLATEGO zla jest demokracja, gdzie motloch (ktory tylko chce chleba i igrzysk) ma prawo glosu.

  36. CV:

    Żydomasonie Lewicki! Pisz pan wolniej i z rozmysłem, bo gdy się zanadto ekscytujesz, to wychodzą momentami dość dotkliwe braki w klasycznym wykształceniu. Nie przysługujesz się tym samym dobrze swej nacji ani swej organizacji, które wszak chciałyby uchodzić za elitę. Krótko mówiąc, dekonspirujesz się.
    Cyt. “medium to z łaciny “środek”, rzetelny i wiarygodny dziennikarz stara się być obiektywny…”.
    No ręce opadają. Otóż nie ma “łaciny” - chyba że podwórkowa, jest język łaciński. I w tymże języku “środek” w znaczeniu czegoś usytuowanego pośrodku, jednakowo oddalonego od punktów skrajnych, to centrum. “Medium” natomiast jest to środek w znaczeniu: coś, co umożliwia lub ułatwia jakieś działanie, metoda prowadząca do osiągnięcia celu.
    Coś słabo panu jeszcze idzie zrozumienie meandrów języka. Najwyraźniej szkoły rabinackie na Białorusi (czy skądeś pan przybył), z powodu ich dramatycznego przepełnienia bardzo się spieszącymi objąć lukratywne polskie posady Ickami, Mośkami i Srulami (o dorobionych często przezabawnie polskich szlacheckich nazwiskach, prawda panie “Lewicki”?), zamieniły jakość na ilość.

  37. Komor:

    @Żydomason Lewicki
    “— problem w tym, że ZŁODZIEJE z szarej i czarnej strefy chcą na krzywy ryj korzystać z dróg, szpitali, szkół, ochrony policyjnej i wojskowej itp.”

    Tak, to jest problem! Ale nie tylko to! Pieniądze zabierane są nam pod PRETEKSTEM rozwiązywania problemów w komunikacji, ochronie zdrowia…. i w majestacie prawa rozgrabiane przez różne urzędnicze sitwy. To co zostanie jest jeszcze przedmiotem wyłudzeń, jak sam piszesz. Jak chcesz ten problem rozwiązać? Przez policję, kontrole, kontrole kontrolujących…? Czy może likwidując okazje, które wabią złodziei?

    “Ja nie uważam ludzi za bydło…”

    A wcześniej pisałeś:

    “Gdby wszyscy byli tacy jak ja, to by problemu nie było, lecz że ludzkie bydło jest bydłem (w tym mikkoluby) - trzeba je znakować i pilnować.”

    “Chcialbym żyć jak w Skandynawii, gdzie nie trzeba zamykać drzwi, z braku drobnych złodziejaszków.”

    Bo tam jak ktoś chce Twoich pieniędzy to nie musi włamywać Ci się do domu.
    Dostaje zasiłek, albo go wyłudza. Z deszczu, pod rynne.

    “Jak komuś nie odpowiada państwo niech wyp…, droga wolna”.
    Więc czemu nie wyp… do Skandynawii?

  38. JohnnyBGoode:

    Wreszcie ktoś dobrał się p. Lewickiemu do skóry jego własną pałką. P. Komor - uznanie na Śląsku ;) Panie Lewicki - nie wyzywaj nie znanych ci ludzi od złodziei. Za wymieniane przez ciebie serwisy zapłaciliśmy pod przymusem wielokrotnie. A do tego na rozmaite rozpusty, o których chęć finansowania nikt mnie osobiście nie pytał. Zaś złodziejami proponuję tytułować tych którzy żyją za wydarte pod przymusem pieniądze, nie dając obdzieranemu ekwiwalentu. Dawnymi czasy nazywano ich bardziej poprawnie zbójnikami.

  39. Żydomason Lewicki:

    @CV

    “No ręce opadają. Otóż nie ma “łaciny” - chyba że podwórkowa, jest język łaciński.”

    Mózg ci opadł, mikkoidalny przygłupie.
    Oczywiście, że jest “łacina” - według Słownika Języka Polskiego PWN jest to “język starożytnych Rzymian” — sprawdź i ucz się!!!:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=%B3acina

    ========

    “I w tymże języku “środek” w znaczeniu czegoś usytuowanego pośrodku, jednakowo oddalonego od punktów skrajnych, to centrum. “Medium” natomiast jest to środek w znaczeniu: coś, co umożliwia lub ułatwia jakieś działanie, metoda prowadząca do osiągnięcia celu.”

    I znów bredzisz, przygłupi mikkolubie.
    Np. nazwa “średniowiecze” pochodzi od łacińskiego sformułowania medium aevum - wiek średni, MIĘDZY staroŻytnościa a Renesansem.
    Medium tez poŚREDNIk - zawsze w słowach “medium”, “medius”, “mediana” itp. jest rdzeń etymologiczny “środek”.

    UCZ SIĘ GŁUPKU, JAK SIĘ WIĘCEJ NAUCZYSZ, TO PRZESTANIESZ BYĆ MIKKOLUBEM.

  40. CV*:

    “Lewicki”, nadajesz z przyszłości? Czy raczej nie potrafisz sobie czasu nastawić, bałwanie? Cóż, na zakończenie naszej miłej pogawędki skonstatuję tylko, że o ile poprzednio starałeś się zachowywać pozory jakiejś kultury, co ci się zresztą z oczywistych względów nie udawało, boś prostak głupi jak pień, to teraz potrafisz już tylko wyzywać i DRZEĆ MORDĘ. No patrz, wystarczyło trochę cię zdemaskować i już się cały zaplułeś z nienawiści, jak za przeproszeniem kuroń. Jakie to dla was typowe… Możesz już nie zadawać sobie trudu polemizowania ze mną, tępy prymitywie, od dziś jesteś ignorowany.

  41. Żydomason Lewicki:

    @Komor:

    “Pieniądze zabierane są nam pod PRETEKSTEM rozwiązywania problemów w komunikacji, ochronie zdrowia”

    Bredzisz, aż furczy.
    Jeździsz bezdrożami, czy jednak ktoś te drogi zbudował i stale remontuje, odśnieża, itp?
    Leczysz się wyłącznie prywatnie, czy jednak korzystasz z usług publicznego lecznictwa? Nawet twój idol Janusz Mikke, gdy “nieznany sprawca” (a raczej sprawczyni, chłe, chłe, chłe) wbił mu nóż w podbrzusze - udał się do publicznego Szpitala Praskiego, a nie do prywatnie praktykującego lekarza.

    =========

    “Ja nie uważam ludzi za bydło…”
    A wcześniej pisałeś:
    “Gdby wszyscy byli tacy jak ja, to by problemu nie było, lecz że ludzkie bydło jest bydłem (w tym mikkoluby) - trzeba je znakować i pilnować.”

    No przecież mądrze pisałem - ja wszystkich ludzi jako bydło nie traktuję, w końcu ja też jestem człowiekiem, a siebie za bydło nie uważam. Lecz część jest bydłem, a ścislej - zachowuje się jak bydło.

    =======

    “Bo tam jak ktoś chce Twoich pieniędzy to nie musi włamywać Ci się do domu.
    Dostaje zasiłek, albo go wyłudza. Z deszczu, pod rynne.”

    Nic nie wiesz, a mądrzysz się. Zasiłek dostaje - bo tak chcą konsekwentnie głosujący na socjaldemokrakcję Skandynawowie, również ci, którzy na te zasiłki płacą. To ich wybór, ich “polisa ubezpieczeniowa”.
    A co do wyłudzania - to jest trudne, bo w Skandynawii aktywizacja zawodowa dominuje nad rozdawnictwem zasiłków.

    ======

    “Jak komuś nie odpowiada państwo niech wyp…, droga wolna”.
    Więc czemu nie wyp… do Skandynawii?”

    Bo mnie jest tu dobrze, to nieudacznicy mikkoluby narzekają, nie ja.

  42. Żydomason Lewicki:

    @CV

    Donośnie poujadałeś, ale nadal bezskutecznie czekam na twoją odpowiedź w sprawie łaciny i słowa “medium” :-)

  43. Żydomason Lewicki:

    @CV*:

    “Lewicki”, nadajesz z przyszłości? Czy raczej nie potrafisz sobie czasu nastawić, bałwanie?”

    ======

    No wiesz - jak już koniecznie chcesz kogoś nazwać “bałwanem” w związku z ustawienia czasu - to nie mnie, tylko tego człowieka w redakcji humorystyczno - promoskiewskiego tygodnika “Najwyższy Czas!”, kto wszystkie wpisy, w tym i twoje - opatruje błędną godziną, chłe, chłe, chłe :-)

  44. Komor:

    @Żydomason Lewicki
    “Bredzisz, aż furczy.”
    Nie piszę, że nie czyni się jakichś wysiłków, żeby różne problemy rozwiązywać. Piszę, że istnienie tych problemów (czasem naturalnych, czasem tworzonych przez sam ustrój) jest pretekstem do zabierania ludziom owoców ich pracy i rozgrabianie wśród urzędniczych koterii. Uważam też, że nie jest to optymalny sposób rozwiązywania problemów, właśnie z takich powodów jak: marnotrawstwo, defraudacje, kradzieże, wyłudzenia…. Jak chcesz tego uniknąć?

    “Nic nie wiesz, a mądrzysz się. Zasiłek dostaje - bo tak chcą konsekwentnie głosujący na socjaldemokrakcję Skandynawowie, również ci, którzy na te zasiłki płacą. To ich wybór, ich “polisa ubezpieczeniowa”.”

    Płacą ci co chcą i ci co nie chcą tej “polisy”. A “drobne złodziejaszki” dostają Twoją kasę tak czy owak. Czyż nie?
    “polisa ubezpieczeniowa” to złe określenie. Haracz bardziej tu pasuje. Płacisz żeby uniknąć nieprzyjemności a nie ubezpieczasz się od ich kosztów.

    “Bo mnie jest tu dobrze, to nieudacznicy mikkoluby narzekają, nie ja.”
    Przecież pisałeś, że byś chciał mieszkać jak w Skandynawii. Zdecyduj się.

    “ja wszystkich ludzi jako bydło nie traktuję, w końcu ja też jestem człowiekiem, a siebie za bydło nie uważam. Lecz część jest bydłem, a ścislej - zachowuje się jak bydło.”
    Część ludzi zachowuje sie jak bydło i niewiele można na to poradzić.
    Część ludzi zachowuje się jak bydło, bo są tak traktowani. Pomyślałeś o tym?
    Cześć ludzi nie zachowuje się jak bydło a mimo to są tak traktowani.
    Dla tych pierwszych poświęcamy pozostałych.

  45. Żydomason Lewicki:

    @Komor

    “Piszę, że istnienie tych problemów (czasem naturalnych, czasem tworzonych przez sam ustrój) jest pretekstem do zabierania ludziom owoców ich pracy i rozgrabianie wśród urzędniczych koterii.”

    Tak jest w absolutnej mon**chii, której wielbicielem jest Janusz Skandalista-Mikke - zabiera się półniewolnym poddanym na fanaberie władcy i nie maja oni nic do gadania.
    Lecz w Demokracji nie ma “zabierania ludziom”, jest honorarium za usługę, którą zlecają rządzącym-usługodawcom wybierający tych usługodawców obywatele.

    =======

    “Uważam też, że nie jest to optymalny sposób rozwiązywania problemów, właśnie z takich powodów jak: marnotrawstwo, defraudacje, kradzieże, wyłudzenia…. Jak chcesz tego uniknąć?”

    Skutecznym prawem.
    Defraudacje, marnotrawstwo, wyłudzenia są i państwowych firmach, i w niepaństwowych.

    ======

    “Płacą ci co chcą i ci co nie chcą tej “polisy”. ”

    Mylisz się - tak było i jeszcze jest w monarchiach - czy w carskim zaborze rosyjskim, czy za rządów komunistycznych carów typu Stalin poddany nie mógł opuścić kraju bez zgody władzy.
    W Demokracji - jak komuś nie pasuje - proszę bardzo, może przenieść się tam, gdzie będzie mu pasowało.
    Zadziwia mnie niekonsekwencja mikkolubów - gdy Janusz Mikke pisze, że górnik z Budryka zamiast strajkować powinien opuścić pracodawcę, który mu nie pasuje - to mu klaszczą. A gdy ja piszę dokładnie to samo o obywatelu Demokratycznego państwa - to już mi nie klaszczą.

    No i jak tu ich nie zwać porypami?

  46. Komor:

    @Żydomason Lewicki
    “Tak jest w absolutnej mon**chii, której wielbicielem jest Janusz Skandalista-Mikke - zabiera się półniewolnym poddanym na fanaberie władcy i nie maja oni nic do gadania.”

    Monarchia nie musi oznaczać przywiązania do ziemi. JKM jest wielbicielem monarchii, ale i swobodnego przepływu ludności.

    “Lecz w Demokracji nie ma “zabierania ludziom”, jest honorarium za usługę, którą zlecają rządzącym-usługodawcom wybierający tych usługodawców obywatele.”

    Jest zabieranie. Ja nikomu nic nie zlecałem.
    Kładłbym laskę na demokrację, gdyby nie to jej ciążenie ku socjalizmowi.

    “Defraudacje, marnotrawstwo, wyłudzenia są i państwowych firmach, i w niepaństwowych.”

    Tylko wśród niepaństwowych te marnotrawiące bankrutują a tym państwowym daje się jeszcze więcej do zmarnowania.

    “W Demokracji - jak komuś nie pasuje - proszę bardzo, może przenieść się tam, gdzie będzie mu pasowało.”

    Pisałeś, że chciałbyś mieszkać jak w Skandynawii i jednocześnie, że się tam nie przeniesiesz bo Ci tu dobrze.
    Mnie też tu dobrze, chociaż chciałbym mieszkać jak, dajmy na to, w UK.

  47. EK:

    Taki bystrzak a kupuje grunty po cenie kilkunastokrotnie wyższej niz teraz może sprzedać. “Żydowski” łeb…Ceny ziemii są wynikiem braków działek budowlanych w wielkich miastach. Pasożyty szykują jakieś rozwiązania prawne, ale kombinują jednocześnie aby jak najlepiej się na tym obłowić i stąd tak topornie to idzie. Jednym z elementów zaciemniania mas jest pewnie larum z “grożbą odebrania Euro”.

  48. EK:

    Wzrost gospodarczy “wybitni specjaliści” liczą pewnie, m.in. wzrostem wpływów do budżetu państwa. Tyle, że to niewiele mówi, jakie są perspektywy na następne lata. Produkcją w Polsce dyrygują chyba obce koncerny, które rządzą się swoją polityką. W różnych sytuacjach, niekoniecznie kryzysu, mogą zmniejszyć, ograniczyć, a nawet zlikwidować produkcję. Narzędzi manipulacji mają wiele, w tym banki. Może nie jestem zorientowany…ale co produkują typowo polskie firmy? Oprócz, oczywiście, pierogów i góralskich ciupag… ????

Skomentuj (nie musisz być zalogowany aby komentować artykuły)

Dozwolone tagi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

TWÓJ KOSZYK

Twój koszyk jest pusty.
Zajrzyj do sklepu

REKLAMA

Podhalanka.pl  - Bez Was nie by?oby nas!
oblicza postępu, 4 Grudnia 2008

I bóg stworzył kobietę i… kobietę

Istnieje 116 wersji Biblii. Wersja dla homosiów wyjdzie w 2009. 17 komentarzy

oblicza postępu, polska, 4 Grudnia 2008

Skazani za hajlowanie!

Sąd skazał członków ONR-u na 6 miesięcy w zawieszeniu, 1000 zł. grzywny, dozór kuratorski oraz zakaz publicznego wykonywania gestu! 11 komentarzy

europa, oblicza postępu, 4 Grudnia 2008

Wałęsa już w “radzie mędrców”

Pierwsze spotkanie grupy refleksji w sprawie przyszłości Unii Europejskiej. 11 komentarzy

europa, 4 Grudnia 2008

Turcja obniża podatki

Turecki rząd zastanawia się nad wprowadzeniem kilku nowych obniżek. 7 komentarzy

europa, 3 Grudnia 2008

Policja zdalnie przeszuka dysk

Nowej komórka policyjna w ramach Europolu. 44 komentarzy

oblicza postępu, 3 Grudnia 2008

Bruksela każe nam uznać związki gejowskie!?

Zalecenie znalazło się w najnowszym raporcie tej instytucji! 38 komentarzy



KOMENTARZ SATYRYKA

Wasiukiewicz Komentarz Satyryka nr 49


  • WolnośćVolenti non fit iniuria
  • WłasnośćMy home is my castle
  • SprawiedliwośćLex retro non agit