- Popieram zabiegi in vitro - powiedziała w wywiadzie dla tygodnika “Wprost” Maria Kaczyńska. Tym samym stanęła w opozycji do oficjalnego stanowiska Kościoła, który zdecydowanie sprzeciwia się sztucznemu zapłodnieniu.
- Popieram zabiegi in vitro, bo rozumiem tragedię ludzi, którzy chcą mieć potomstwo, ale nie mogą. Czym innym jednak jest finansowanie tych zabiegów przez państwo - powiedziała Pierwsza Dama, odpowiadając na pytania czytelników internetowego wydania tygodnika.
- Przy obecnych kłopotach służby zdrowia, gdy brakuje pieniędzy nawet na zabiegi ratujące życie, trudno zabiegi in vitro opłacać z budżetu - dodała prezydentowa.
To nie pierwszy raz kiedy Maria Kaczyńska odważnie mówi o swoich przekonaniach. Wcześniej opowiedziała się za niezmienianiem obecnej ustawy aborcyjnej, która dopuszcza przeprowadzenie zabiegu usunięcia ciąży w określonych przypadkach, np. gdy ciąża jest wynikiem
Jak politycznie poprawne prawo paraliżuje szwedzkie szkolnictwo wyższe. 10 komentarzy
Za zmianę żarówek w ratuszu odpowiedzialnych jest 18 pracowników! 15 komentarzy
Każdy pracodawca musi wyznaczyć pracownika odpowiedzialnego za ochronę przeciwpożarową! 31 komentarzy
Declan Ganley zachęcony irlandzkim sukcesem zapowiedział stworzenie międzynarodowej listy w wyborach do PE. 21 komentarzy
Postęp w anglikańskim kościele. Pastor ukrywa krzyż. 21 komentarzy
Tusk przestanie mówić o “drugiej Irlandii”. Dla odmiany PIS “zamierzy się z kryzysem gospodarczym”. 26 komentarzy
15 Marca 2008 o 21:38
Ciekaw jestem, czy ta “miłosierna” Pani ma świdomość tego, że przyzwala tym samym na masowe uśmiercanie ludzkich zarodków, które nie zostają w zapłodnieniu pozaustrojowym wykorzystane, czyli de facto opowiada się tym samym za swego rodzaju aborcją “płodu” człowieka w jego początkowym stadium… jeśli jest jej to wiadomym, to jest wyjątkowo prymitywną osobą, sprzyjającą nade wszystko wynaturzonej “cywilizacji śmierci”, co stoi nie tylko w opozycji względem kultury chrześcijaństwa, ale i ponadwyznaniowym/niebywalnym Prawom Naturalnym.
15 Marca 2008 o 21:43
Pierwsza dama popiera in vitro, wcześniej Nelli Rokita przyznała że jest za aborcją. Ciekawe ile jeszcze kobiet z tzw. prawicy przyzna się do popierania leicowych postulatów ?
15 Marca 2008 o 21:44
Warto zaznaczyć, że na portalu wp.pl pod analogicznym artykułem praktycznie żadne negatywne opinie na ten temat przez temtejszą cenzurę nie przeszły (m.in. moje dwa bardzo zrównoważone opiniotwórczo i bez żadnych nawet epitetów zostały z miejsca perfidnie moderatorsko uwalone), a jedynie lekkomyślne lewactwo się w swym zidiowaceniu tam przekrzykuje (oto “wolne merdia” w praktycznym wydaniu).
15 Marca 2008 o 21:49
A niech “pocałunków śmierci” rozsiewają na swoich mężów ile wlezie, to przynajmniej będzie miało tę dobrą cechę, że Ci do władzy nigdy więcej (przez konserwatywny elektorat prawicy!) dopuszczenie nie zostaną (Kaczor o reelekcji może już m.in. dzięki swojej nawinej małżonce spokojnie zapomnieć, a i dni Jana Marii są na polskiej arenie politycznej także policzone).
15 Marca 2008 o 23:01
Wj 21: 22,23
“A jeżeli mężczyżni biją się i wyrządzą krzywdę kobiecie brzemiennej i wyjdą z niej dzieci, lecz nie nastąpi wypadek śmiertelny, to bezwarunkowo należy od niego zażądać odszkodowania zgodnie z tym co na niego nałoży właściciel tej kobiety i ma to dać za pośrednictwem sędziów.
Ale jeśli nastąpi wypadek śmiertelny, to masz dać duszę za duszę”. pozdrawiam
16 Marca 2008 o 09:06
Powyższe wpisy są ok.
Teraz jest lewica, lewo-lewica, centro-lewica, prawo-lewica. Aborcja, eutanazja to przecie przyrodzone ptrawa człowiekas! Zastosujmy je do tych, co je promują! (Wszak ubicie kogoś np. w 50 roku życia, to aborcja z opóźnionym zapłonem albo po prostu eutanazja, jak kto sobie życzy)!
16 Marca 2008 o 10:43
Zgadzam sie, cenzura na wp.pl jest straszna. Jeszcze nigdy nie udało mi sie zamieścić tam komentarza a próbowałem wiele razy. Proponuje komentować na wszystkich innych portalach np. na onet.pl czu interia.pl. Niech użytkownicy tych portali wiedzą że wp to faszystowski portal. Napiszmy gdzie sie da co to jest wp.pl.
16 Marca 2008 o 11:04
Ludzie to debile, poczytajcie komentarze, niby oświeceni i nowocześni zwolennicy in vitro, nie odróżniają plemnika i komórki od zygoty, dla nich każdy okres u kobiety czy wytrysk u mężczyzny jest tym samym co zamrożenie zarodków…a nam mówią, że nie odróżniamy płodu od dziecka
16 Marca 2008 o 13:54
Do paleoliber i innych myślących w tym duchu:
przyrodzonym prawem człowieka jest wolna wola, którą należy szanować i której nie można zawłaszczać w imię wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocy (lub innych sztuczek ideologicznych).
16 Marca 2008 o 14:35
Póki wolna wola jest czyniona w sposób odpowiedzialny i nierepresyjny względem innych, to nic Nam do niej, ale kiedy łamie ona wszelkie Prawa Naturalne w morderczym de facto stylu, to i trudną ją akceptować w zdrowych społeczeństwach (i religijność nie ma tu absolutnie nic do rzeczy, gdyż w wypadku aborcji i eutanazji ma akurat dokładnie ten sam stosunek, co w środowisku laickim/ateistycznym).
16 Marca 2008 o 14:38
Problem w tym, że moja wolna wola kończy się w tym miejscu gdzie zaczyna się wolna wola drugiego człowieka, i o ile eutanazja to świadomy wybór człowieka który nie chce żyć o tyle aborcja to po prostu morderstwo.
Tak samo morderstwem jest eutanazja pacjenta, który nie wyraził takiej woli, a do tego lewica zmierza, by starzy ludzie bali się iść do szpitala bo rodzina ich od razy na tamten świat przeniesie.
16 Marca 2008 o 17:06
@C>K>M
morderstwo jest wtedy gdy pozbawisz kogoś życia, ktoś nie żyje gdy niepracuje mózg i serce. Jak można zamordować kogoś kto nie żyje.Chodzi mi o płody we wczesnym etapie ciąży..
16 Marca 2008 o 19:18
@Murungu,
Poniewaz nie mam w zasadzie co dodac, wiec po prostu wklejam link do art. St.Michalkiewicza:
http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=226
Przeczytaj.
19 Marca 2008 o 18:09
A co z tym końcem PiS-u? JKM też tak twierdzi. Skąd ten pogląd?
19 Marca 2008 o 18:26
i niech sie zapladniaja brzydkie kobiety-ale za swoje!!!
19 Marca 2008 o 21:44
zozo! urodzą taką samą brzydką. i co będziemy podrywać , głuszyć, wyhaczać …? koszmar ! to MY mężczyźni odpowiadamy za wygląd populacji.
20 Marca 2008 o 09:52
Ja zwykle odezwali się ci, którzy twierdzą, że jak nie będzie ZAKAZU aborcji, to będzie PRZYMUS. Eutanazja to samo. Dlaczego stosować ją do zwolenników? Zwolennik eutanazji to nie ktoś, kto chce wszystkich mordować, tylko kto chce umożliwić samobójstwo każdemu, kto sobie tego ŻYCZY.