HIT! Prof. Gwiazdowski skomentował prowokację skarbówki. „To narusza godność człowieka”

Prof. Robert Gwiazdowski. / fot. YouTube/wRealu24
Prof. Robert Gwiazdowski. / fot. YouTube/wRealu24

Profesor Robert Gwiazdowski skomentował sprawę mechanika, który chciał pomóc kobietom potrzebującym małej żarówki i wymienił im ją po godzinach pracy, biorąc za to 10 złotych. Oczywiście bez wystawiania paragonu, a okazało się że była to prowokacja polskiego ss…tzn. służby skarbowej. To narusza godność człowieka – komentuje Gwiazdowski.

Przypomnijmy tę sprawę. Dwie kobiety podjechały do warsztatu samochodowego w Bartoszycach, potrzebujący wymiany jednej żarówki o wartości około 10 złotych. Zakład był już jednak zamknięty i nie prowadził sprzedaży żarówek, więc mechanik oddał prywatną żarówkę, którą wkręcił i poprawnie ustawił. Za wymianę nic nie policzył, ale wziął 10 złotych w formie „zwrotu kosztu” żarówki.

Sprawa okazała się prowokacją polskiego ss…tzn. służby skarbowej. Kobiety z uśmiechem na ustach, bo ich zdaniem akcja była udana, wlepiły mężczyźnie mandat w wysokości 500 zł. Ten oczywiście kary nie przyjął i poszedł do sądu, a sprawa ciągnie się już ponad rok. Wciąż jesteśmy dobrej myśli. Spodziewamy się uniewinnienia – powiedział właściciel warsztatu z Wirtualną Polską.

W rozmowie z WP sprawę ocenia prof. Gwiazdowski, który mówi, że urzędniczki z całą pewnością przekroczyły granice urzędniczej prowokacji. Tak samo, jak przekroczył je tak zwany agent Tomek. Pamiętajmy, że tutaj dochodzi ważny czynnik relacji damsko-męskich. Mężczyzna proszony przez kobietę o pomoc nie koncentruje się na 5 zł.

Gwiazdowski ocenia, że jest to efekt chwalenia się walką z mafią vatowską i wysoką ściągalnością podatków. Żeby nadrobić gigantyczne straty, urzędnicy chodzą po miejscach pracy Bogu ducha winnych ludzi i żądają od nich pieniędzy za takie głupoty – mówi.

Z kolei o karaniu za ludzką pomoc Gwiazdowski mówi: Mężczyzna został poproszony o pomoc i dostał jedynie zwrot kosztów żarówki, którą wymienił. Nawet nic na tym nie zarobił. (…) To narusza godność człowieka. Profosor odniósł się także do innych takich spraw, w których chodziło o drobne kwoty: pamiętamy chociażby sprawę pracownicy kiosku z Łodzi. Sąd uznał, że jest winna narażenia Skarbu Państwa na stratę 6 groszy i zobowiązał ją do zapłacenia 130 zł grzywny i 170 zł kosztów procesu.

Cała ta sprawa pokazuje, jak fatalnie skonstruowany jest system podatkowy i opresyjne bywa państwo. Włażą z butami w obszary, w których nie powinni w ogóle funkcjonować – podsumował prof. Gwiazdowski.

Źródło: wp.pl/nczas.com

38 KOMENTARZE

  1. Za PO byl komornik zlodziej ,za PiS jest dalej to samo…knf,urząd skarbowy itp. A morawieckiemu morda sie nie zamyka od bełkotu o przyjaznym panstwie. Ta prowokacja GODZI W POSTAWY SPOLECZNE I OBYWATELSKIE. te prowokatorki powinny trafic pod sąd!!!!

    • Powinni wszelkie matoły traktować jak najgorzej, jak one nie potrafią odróżnić gnoju od prawdy. A jak ich już okradną do suchej nitki to niech matoły modlą się o lekką zimę, bo jak inaczej będą chodzić w tenisówkach tumany jedne?

      • Dodam, że sąd w picimiu ma w d…. Twoją i każą inną godność człowieka profesorze Gwiazdowski. Ty nie wiesz w jakim świecie żyjesz, choć byłeś w Radzie Nadzorczej ZUS i też nieźle kosiłeś z państwowego.

    • Koszerna świnia,
      Brawo! Oczywiście, że te dwie podłe babiny powinny trafić pod sąd. Co to jest w ogóle? Czy US to organizacja prowokacyjno-terrorystyczna i najważniejsze, czy US posiada uprawnienia do przeprowadzania takich prowokacji? Co oni z nami Polakami wyprawiają!? Tak chyba było w Niemczech tuż przed wybuchem wojny. Terror, terror, terrorem poganiany? Mnie to już by chyba musieli zamknąć. Ileż to razy człowiek bezinteresownie pomógł albo oddał coś za symboliczną kwotę. Też powinni mnie ścigać?

      Takie podłe zachowania nie tylko godzą w postawy społeczne i obywatelskie, przede wszystkim zabijają człowieczeństwo w Polakach. Nigdzie tak nie szmacą obywateli jak w naszym kraju. Mnie nie musicie wierzyć ale porozmawiajcie z uczciwymi Polakami, którzy musieli wyjechać za chlebem i za normalnością, do której to Polacy przywykli i nie chcą wracać do kraju absurdów, do którego doprowadzili w naszym kraju. Mimo, że gdzie indziej jest większe zagrożenie przez obcą dzicz a Polacy dalej nie chcą wracać, bo w innych krajach zobaczyli namiastkę normalności (gdyby nie za dużo obcych w Europie to by było całkiem normalnie). Nigdzie tak nie ma, że jakaś urzędniczyna robi obywatelowi problemy. Urząd/urzędnicy zazwyczaj pomaga obywatelom, podpowiada najdogodniejsze rozwiązanie dla danego obywatela. Nigdzie nie ma takiej presji na swoich obywateli i tylko czekania na okazję, żeby tego obywatela pogrążyć i zniszczyć. Czy to urzędy skarbowe (które to są jedne, można rozliczenie wysłać pocztą, e-mailem i urząd przyjmuje oświadczenie (coś takiego jak nasz PIT) i sprawdza po swojemu. W razie błędnego rozliczenia, czy też niedopłaty wysyła informację (zazwyczaj listownie) jaka jest dopłata lub nadpłata z tytułu podatków i albo trzeba zwrócić (można rozłożyć na raty) albo oni zwracają i podają orientacyjny termin zwrotu podatku. O wiele większe też są wszelkie ulgi, a dodatek na dzieci to nigdzie nic bulwersującego, po prostu komu przysługuje to każdy otrzymuję. I to wszystko. Wiele spraw jest prostszych i łatwiejszych. Nigdzie też nie zatrudnia się tylu urzędników na państwowych posadach a wszyscy obywatele mają o niebo lepiej załatwione sprawy czy to w „skarbówce”, czy w ichniejszych bezrobociach i na bezrobotnym skromnie, bo skromnie ale da się przeżyć. Okres bezrobocia zależy od lat pracy. Znam przypadki, że ludzie są na bezrobotnym i po 2,5 roku (przeważnie starsze osoby po 55 roku życia). Często nie dlatego, że nie mogliby sobie pracy znaleźć, po prostu czekają na lepszą pracę i tak sobie przedłużają bezrobotne i nikt nie robi żadnej afery. Owszem urzędy wzywają do stawienia się w urzędzie. Różnie z tym bywa. Niekiedy po miesiącu a niekiedy np. w przypadku osób starszych i po pół roku i też nic się nie dzieje. A u nas urzędnicy nie są ukierunkowani na pracę i pomoc obywatelowi tylko na zadręczenie, usadzenie i doszukiwaniu się w u każdego przestępstwa bądź nawet zrobienia z kogoś przestępcy jak w przypadku pana mechanika. Pindy powinny być sfotografowane i powinno się wszystkich przed nimi ostrzegać jak przed dręczycielami. To po prostu nienormalne! To terror co nasze państwo „oferuje” swoim podatnikom!

  2. Obstawiam, że:
    „Prawiczki chciałyby powrotu do XIX wieku, kiedy nie było kontroli US, a połowa ludzi nie miała butów”

  3. zrobię adwokata diabła: jak znam życie wszystko było jak opisano, panie rzeczywiście porzebowały pilnej pomocy, tylko pominięto jeden kluczowy moment, na koniec zapewne panie grzecznie poprosiły o paragon, żeby rozliczyć to służbowo i nie byc posądzonym o korzystanie z lewych usług i usłyszały, że nie dostaną – więc … nie miały innego wyjścia – musiały zaproponować mandat

    • po drugie – cała płaczliwa historia mechanika, który zawsze wystawia rachunki, ale wyjątkowo zamknął kasę i pojecheał do lekarza, jest wiarygodna chyba tylko dla idiotów wyborców pisu oraz dla pedalarzy, którzy nigdy nie korzystali z przydrożnych warsztatów samochodowych

      • Pięknieś to sobie wykombinował. Najbardziej wzruszyłem się losem dwóch biednych kobiet, które nawet od swoich mężów żądają paragonów, a które spotkał taki straszny los, że u takiego okrutnego mechanika musiały żarówkę wymienić.

      • Niedlugo znikna te warsztaty, dzieki takim jak ty.
        Bedziesz mial wszystko z paragonem, sto razy drozej na duzych stacjach serwisowych.

      • podobno urzędniczki przed sadem potwierdziły przebieg wydarzen przekazany przez mechanika… poza tym chodzenie i czesanie dla 10 złotych, nie mogły poprosic o remont silnika, zdjecie filtra czastek stałych etc etc wtedy nikt by ich nie ciagal po sadach…

    • Mogly jechac do sklepu, kupic zarowke, chocby na stacji paliwowej i poprosic kogos z obslugi o wymiane.
      Te … uznaly to za swietna zabawe, za dowalenie „katolom” i moherom.

  4. Państwo rządzone przez nazi-bolszewie jako antyludzka lewacka organizacja przeatępcza.

  5. „To narusza godność człowieka” – cały socjalizm jest naruszeniem godności człowieka.

  6. Operacja „żarówka” uświadamia wszystkim gdzie i jak żyjemy. Ćwiczy rozum i uaktywnia czujność rewolucyjną. Na każdego jest paragraf, a na tego kto cokolwiek robi, to nawet ze dwa kodeksy. Zasada najważniejsza to nie dać się złapać!

    • Zasada nr 1 – to nie dać się złapać! A ks. dr Stanisław Trzeciak w książce „TALMUD O GOJACH a kwestia żydowska w Polsce” podaje zasad 20. Zapoznaj się:
      Cyt. strona 348 ”
      Tymczasem dopóki żydzi z Polski nie wyjdą, konieczną jest rzeczą, w imię hasła „walka ekonomiczna i owszem”, przeprowadzić następujące ustawy: 1. Bezwzględne zniesienie uboju rytualnego, jako barbarzyńskiego zabobonu, nie mającego nic wspólnego z prawem Mojżeszowym, ani religią Mojżeszową, przy pomocy jednak którego żydzi wyciągają ze społeczeństwa polskiego około pół miliarda zł rocznie przez zmonopolizowanie handlu mięsem, bydłem, skórami, wyprawą skór i odpadkami rzeźnianymi. 2. Do Dekretu o zniesieniu masonerii, dodać należy surowe kary za należenie do tej międzynarodowej antypaństwowej i antykościelnej mafii, oraz konfiskatą majątków tak prywatnych masonów, jak i majątków lóż, oraz zastosowanie tychże kar do pomocniczych organizacji masońskich. 3. Pozbawienie komunistów praw obywatelskich. 4. Rewizję praw obywatelskich, nabytych po 11 listopada 1918 roku. 5. Zakaz zmiany nazwisk czy imion żydowskich na polskie i chrześcijańskie, powrót do dawnych nazwisk i imion. Oraz surowy zakaz używania przez żydów imion chrześcijańskich. 6. Pozbawienie tych wszystkich żydów praw obywatelskich, którzy kiedykolwiek piórem, słowem czy zachowaniem się swoim działali na szkodę moralną lub materialną czy ujmę dla imienia polskiego w kraju lub za granicą, lub też w przeciągu 2 lat przebywając zagranicą nie odnowili paszportu. 7. Żydzi nie mogą wybierać, ani być wybierani do Sejmu, Senatu czy gminy, nie mogą być urzędnikami państwowymi ani gminnymi, ani też nie mogą być w sposób jawny lub ukryty zatrudnieni, ani nie mogą być udziałowcami w gałęziach życia gospodarczego, które decyduje o obronności państwa. 8. Żyd z natury tchórz, skłonny do dezercji i zdrady, jako materiał wojskowy, małowartościowy lub szkodliwy i niebezpieczny, jeszcze za czasów królestwa żydowskiego od króla Jana Hirkana 135-104 r. przed Chr. do wojska nie brany, zastępowany zaś przez wojska najemne z obcych narodów w królestwie żydowskim, przeto i w Polsce Armia Polska nic nie straci, a przeciwnie bardzo wiele zyska, jeśli się odżydzi. A zatem żydzi nie mogą służyć w wojsku, ani posiadać pod żadnym warunkiem broni, natomiast odbywają pracę podwójną co do czasu na robotach publicznych i płacą progresywny podatek na Armię stosownie do zamożności. 9. Żydzi nie mogą być nauczycielami w szkołach czy na wyższych uczelniach. 10. Ponieważ działają demoralizująco na młodzież polską i szerzą wywrotową propagandę, przeto nie mogą uczęszczać do szkół polskich razem strona 349 z młodzieżą polską. Na wyższe zaś uczelnie tylko procentowo do ludności żydowskiej. Ponieważ zaś adwokatura i stan lekarski są zanadto przeżydzone, przeto do adwokatury i na wydziały medyczne nie przyjmuje się żydów, dopóki liczba żydów w tych zawodach nie zrówna się procentowo z procentem ludności żydowskiej. 11. Żyd nie może leczyć chrześcijanina, ani też adwokat żyd nie może występować w sądzie w obronie chrześcijańskiego klienta. 12. Żydzi nie mogą być ani dziennikarzami, ani wydawcami pism przeznaczonych dla ludności polskiej, nie mogą pełnić żadnych funkcji w teatrze, w urzędzie radiowym, w dziale filmowym. 13. Nie mogą nabywać ziemi ani żadnych nieruchomości. Ziemia, którą już posiadają jako własność ponad 100 ha, przechodzi do parcelacji, poniżej zaś 100 ha, tak samo jak i domy po miastach podlegają podwójnemu opodatkowaniu. Ponieważ to wszystko pochodzi z lichwy, oszustwa i wyzysku ludności rdzennej, do niej zatem wraca. 14. Żydzi wyjeżdżający z Polski, mogą wywozić swe kapitały tylko w formie obligacji renty wieczystej, czy też w formie polskich wyrobów przemysłowych. 15. Kobiety do lat 40, mężczyźni do lat 20 nie mogą u żydów służyć. 16. Za pożycie z żydem czy żydówką kara więzienia. 17. Ponieważ żyd demoralizująco działa na ludność wiejską, wyzyskuje i oszukuje ją, przeto wstęp żydowi do wsi najsurowiej wzbroniony. 18. Ponieważ żydzi celowo i planowo urządzają sztuczne bankructwa i na nich się bogacą, a do ruiny doprowadzają swych wierzycieli, wypłacając im trzecią część wierzytelności lub wcale nic, przeto prawo o niewypłacalności należy poddać ścisłej rewizji, a kupiec, który raz zbankrutował nie może zajmować się handlem, nie tylko samodzielnie, ale i w cudzym imieniu. 19. Ponieważ giełda jest głównym terenem oszustwa i szachrajstwa żydowskiego, przeto na giełdzie żydzi nie mogą występować. 20. Zemsta należy do charakteru duszy żydowskiej, a żydzi, jak doświadczenie zbyt częste wykazuje, mordują skrycie i podstępnie tych, którzy broniąc swój naród, przeciw nim występują.”

        • premia za pochwałę:
          Wstęp
          W Delfickiej świątyni Apollina był napis o głębokiej myśli: „poznaj samego
          siebie”.
          Tę zasadę wielkiego filozofa greckiego Sokratesa (ur. około 469 prz. Chr.)
          powinno się rozszerzyć dalej, dodając: „poznaj twego sąsiada”. W nowoczesnych
          zaś stosunkach należałoby dodać ze względów praktycznych: „poznaj
          twego sublokatora”, bo ten łatwo może swe roszczenia rozciągnąć do współgospodarstwa,
          a nawet gospodarza zechce na drugi plan usunąć.
          Ponieważ Polska ma około 4 milionów sublokatorów, którzy zachowują się
          coraz więcej jaskrawo jako naród odrębny i obcy, a nawet jako wrogi element,
          przeto niezbędną jest rzeczą poznać tych sublokatorów dokładnie z ich sposobem
          myślenia i postępowania w stosunku do narodu gospodarczego, poznać
          ich zamiary, plany i cele.
          Sublokatorami tymi są żydzi, którzy, jakkolwiek setki lat są w Polsce,
          korzystając z jej gościnności, cieszą się przywilejami, to jednak występują do
          tego stopnia jako element obcy, że zbyt często zdarzają się wypadki, że nawet
          po polsku nie mówią, a często również podpadają pod kary sądowe za obrazę
          Państwa czy Narodu Polskiego.
          Dlatego to owo wielkie zdanie Sokratesa należy w Polsce szczególniej
          przekształcić: poznaj siebie samego, ale poznaj i żyda.
          Poznaj go jednak gruntownie, dokładnie, bezstronnie, bez żadnych uprzedzeń.
          Poznaj duszę żydowską z jej normą działania, z jej pobudkami w postępowaniu,
          z jej sposobem myślenia w stosunku do całego otoczenia.
          Jasną jest rzeczą, że poznanie duszy wprost jest rzeczą niemożliwą, można
          ją jednak poznać z jej normy postępowania, z motywów, jakimi się w swych
          czynach kieruje, słowem z jej etyki, która wpływa na duszę, wyrabia ją i wychowuje.
          Normą postępowania dla żydów jest Talmud i Szulchan aruch. Dlatego to,
          każdy, kto chce poznać żyda musi się zaznajomić z tymi księgami, które są dla
          żydów normą postępowania, kodeksem religijno-prawnym. W Talmudzie
          szczególniej odbija się jak w zwierciadle dusza narodu żydowskiego, bo Talmud
          7
          Wstęp
          tę duszę kształtował, urabiał i wychowywał przez dwa tysiące lat, działając na
          nią jeszcze jako ustne podanie przed kodyfikacją.
          W poprzedniej mej pracy: „Mesjanizm a kwestia żydowska”, przedstawiłem
          pojęcia religijne żydowskie. Już sam tytuł następnej pracy „Program światowej
          polityki żydowskiej” wskazuje na pojęcia polityczne.
          Obecna zaś praca ma na celu przedstawić zasady moralne i etyczne żydów.
          Ma ona być niejako reflektorem, przy pomocy którego wchodzić będziemy do
          różnych zakamarków duszy żydowskiej. Reflektor ten będzie często talmudyczny.
          Praca niniejsza, przedstawiająca etykę i moralność żydowską, w połączeniu
          z poprzednimi, gdzie mieliśmy pojęcia religijne i polityczne u żydów, tworzyć
          będzie całość i ułatwi nam poznanie duszy narodu żydowskiego, umożliwi też
          poznanie żyda jako sublokatora w Polsce.
          Nie będzie wcale potępiać Talmudu, ale przeciwnie, zachęcać będzie cały
          Naród Polski, by pod pewnym względem zasady talmudyczne wprowadził
          u siebie w życie.
          Jeśli Talmud, jak głoszą żydzi, jest księgą mądrości dla żydów, to dlaczego
          nie mogą przynajmniej w części korzystać z tej mądrości Polacy?
          Jeśli prawa jego były dobre w Palestynie dla żydów, te dlaczego nie mogą
          być dobrymi w Polsce dla Polaków?
          Chciałbym zatem, by Naród Polski w pewnej dziedzinie przyznał rację
          żydom i przejął się pod pewnym względem zasadami podanymi w Talmudzie.
          Potrzeba przede wszystkim, by Polacy uczyli się od żydów poczucia narodowego,
          solidarności, poszanowania tradycji narodowych, zwyczajów i obyczajów,
          by tak jak żydzi wzajemnie się wspierali moralnie i materialnie, wyrzucali
          zaś spośród siebie wszelkie elementy, które, jakkolwiek przyznają się do
          polskości, łączą się jednak z wrogami Polski i na jej szkodę działają. Ważną
          również jest rzeczą, by Polacy uczyli się od żydów oszczędności i zapobiegliwości
          w życiu praktycznym, systematyczności zaś i planowości w działaniu
          w życiu politycznym i ekonomicznym.
          Należy się uczyć od każdego, nawet i od największego wroga!
          Dlatego to w pierwszej części teoretycznej poznamy zasady Talmudu w stosunku
          do gojów, w drugiej zaś zajmiemy się zastosowaniem tych zasad praktycznie
          w stosunku do żydów.
          8

        • I
          Znaczenie Talmudu
          Normą postępowania żydów i niejako zwierciadłem ich duszy jest Talmud.
          Nazwa ta oznacza naukę. „Talmud jest dla żydów religijną potrzebą życia. Już
          starzy nauczyciele stawiali jego słowa ponad słowa nauki Tory; ponieważ
          w nauce pisanej są liczne sprzeczności, które można rozwiązać tylko przy
          pomocy Talmudu — nauka pisana jest zbyteczniejsza niż Talmud, ponieważ on
          ją zawiera, a nie odwrotnie”… Toteż Talmud tworzy istotę żydostwa, a „żydostwo
          bez Talmudu jest niemożliwym”1.
          Tak oświadczają rabini na oficjalnej dyspucie z duchownymi katolickimi
          1240 r. 25 czerwca, broniąc Talmudu od stawianych mu zarzutów.
          Nic się tu pod tym względem nie zmieniło, bo także według dzisiejszych
          żydów Talmud „uczy najwyższych zasad etycznych”2.
          To samo tylko w innych słowach przedstawia J. Wajnberg. „Żydzi, jak mówi,
          są ludem księgi dlatego, że w ich życiu księga gra rolę inną niż w życiu innych
          ludów. A księga ta jest inną niż inne księgi, prawie jedyna, mianowicie prawie
          od dwóch tysięcy lat księga pospolicie zwana Talmudem — prawie jedyna, gdyż
          Biblia w życiu żydów stoi na drugim miejscu. Z tą księgą żydzi związali swe
          życie tak, że poza troskami powszednimi i życiem rodzinno-obrzędowym,
          wypełnia treść duszy i serca mężczyzn i w pewnym stopniu ideały i marzenia
          kobiet. Jest to zjawisko prawie jedyne w swoim rodzaju”3.
          „Od powstania Talmudu Biblia przestała być księgą serca żydów, a Talmud
          stał się najważniejszym źródłem życia umysłowego żydów, poza życiem obrzędowym
          prawie jedyną krynicą ich wzruszeń społecznych.
          1 ) Dr Alexander Risch, Papst Gregor des Neunten Anldageartikel gegen den Talmud und
          dessen Vertheidigung. Leipzig 1874, S. 37.
          2) Cfr. G. Wolt”, Das Tridentinische Concil und der Talmud — Wien 1885, S. 14
          3 ) „Wielka Literatura Powszechna t. I. pod redakcją S. Lamma, Warszawa 1930. „Literatura
          żydowska” J. Wajnberg str. 327.

          „Współcześnie z powstaniem Talmudu i w znacznej mierze pod jego wpływem
          znikł dawny typ i powstał znany światu nowożytnemu swoisty typ ży-datalmudysty.
          „Studiowanie Talmudu nie tylko było najpiękniejszym zajęciem żyda i jednym
          z najwyższych celów jego życia, ale dawało mu i po części teraz daje
          niewysłowione szczęście, które trudno odczuć i opisać temu, który go sam nie
          zaznał”4.
          Toteż widzimy to dzisiaj, co również stwierdzają żydzi, a co Chrystus Pan
          wyrzucał uczonym w Piśmie i faryzeuszom, że opuścili Prawo Mojżeszowe,
          a wytworzyli sobie własne tradycje i podania starszych i według nich, a nie
          według Prawa Bożego postępują.
          Potwierdza to również Talmud w następujących słowach: „Baczniejsząuwagę
          zwracaj na słowa uczonych w Piśmie niż na słowa Zakonu (Tory). W Torze
          sąprzykazania i zakazy, kto zaś przestępuje słowa uczonych w Piśmie zasługuje
          na śmierć” 5.
          Jako wzór do naśladowania podawano słowa rabi Akiby, który powiedział:
          „wolę raczej umrzeć niż przestąpić słowa moich towarzyszy…”6
          Rabini uczyli: „jeśli się kto zajmuje Pismem św., to jest to coś, ale nic
          szczególnego, jeśli Miszną, to jest to coś i otrzymuje za to także wynagrodzenie,
          jeśli zaś Talmudem, to nie ma niczego ważniejszego ponadto” 7.
          Tę samą myśl powtarzają obecni uczeni żydowscy, jak Wajnberg i Graetz.
          Wajnberg mówi: „Z powstaniem Talmudu, zwłaszcza po jego piśmiennym
          utrwaleniu zainteresowanie Pismem św. coraz bardziej zaczęło ustępować na
          drugi plan… zaczęto uważać czytanie Biblii za rzecz mniej ciekawą, mniej
          budującą, mniej Bogu miłą, niż zgłębianie Talmudu. A w czasach nowożytnych,
          zwłaszcza w ciągu ostatnich dwóch stuleci… niechęć do Biblii wzrosła. Częstym
          zjawiskiem jest w ostatnich stuleciach karcenie młodego pokolenia przez starszą
          generację za czytanie Biblii”8.
          Tak mówi uczony żydowski. Karcenie zaś za czytanie Biblii pochodzi stąd,
          że zbyt często zdarzały się wypadki, iż młodzi ludzie, rozczytując się w Prorokach
          Izraela, dochodzili do przekonania, że „ten, który miał przyjść, już
          przyszedł” i uwierzyli w Niego.
          4 ) Wielka Literatura, str. 328.
          5 ) Erubin21b
          6 ) Erubin21b
          7 ) Baba mecja 33 a
          8 ) Cfr. J. Wajnberg, „Wielka literatura powszechna”, 1.1, str. 343.
          10

        • Ściślej i dokładniej jeszcze mówi o odstąpieniu żydów od Prawa Objawionego,
          a zatem od Prawa Mojżeszowego, historyk żydowski Graetz, którym
          żydzi tak zawsze się chlubią. Czytamy u niego:
          „Talmud stał się wyłącznym autorytetem w łonie żydostwa i wyparł niemal
          Biblię ze świadomości narodu”9.
          Wobec tego mamy najzupełniejsze prawo twierdzić, że żydzi porzucili
          religię Mojżeszową, a wyznają religię talmudyczną. Musimy ich zatem według
          Talmudu oceniać. Musimy zasady talmudyczne poznać, zwłaszcza te, które
          są normą i podstawą etyki talmudycznej, podanej do wypełniania w stosunku
          do wszystkich gojów, do wszystkich nieżydów, a zatem i w stosunku do nas
          samych, bo jak słusznie zaznacza Wajnberg: „Talmud jest właściwie kodeksem
          kanonicznym, karnym i cywilnym, zbiorem ustaw dotyczących życia obrzędowego,
          społecznego, rodzinnego i osobistego”10.
          A zatem nie Biblia, ale Talmud jest właściwie normą życia i podstawą
          etyki żydowskiej, bo żydzi wyznają religię talmudyczną, a nie Mojżeszową.
          Toteż jak mówi o tym kodeksie talmudycznym Mateusz Mieses, że „jest to
          kodeks specyficznie religijny”, „dla żydów jako całości historycznej, żaden
          przepis religijny nie może zostać zmieniony”, a „pogląd na wieczność rytuału
          żydowskiego, na niezmienność przepisów judaizm u, cytuje też Talmud (Szabbat
          T.16a)”11.
          Kiedy poddawałem żydom furtkę do odwrotu w ich własnym interesie, że
          nie wszystkie przepisy żydowskie mają obecnie swoje znaczenie, że nawet
          przepisy podane przez Mojżesza, z biegiem czasu straciły swoje znaczenie, jak
          np. przepis, by żydzi na pustyni nosili kołki za pasem12, został rzecz prosta ze
          zmianą stosunków zaniechany, to oburzyli się na to bardzo żydzi, bo jak
          p. Mieses zapewnia, przepis ten „wcale nie stracił dotychczas swojej mocy
          w obrębie rytualizmu żydowskiego. Jest tylko chwilowe zawieszenie, ze względu
          na brak okazji. Niech tylko żydzi odbudują swoje własne państwo u stóp
          Libanu… i będą mieli jakiś konflikt zbrojny z sąsiadami i armia żydowska
          9 ) Graetz, Historia Żydów. Tłum. polskie. Warszawa 1929, t. V, str. 27.
          10) Wielka Literatura Powszechna I, str. 331
          11) Nasz Przegląd z 19 marca 1936, Mateusz Mieses „«Naukowe» rewelacje Ks. Trzeciaka”.
          12) Deut. 23 12—14. „Będziesz miał miejsce za obozem, gdzie będziesz wychodził według
          potrzeby natury, niosąc kołek za pasem, a gdy usiędziesz, wykopiesz naokoło i wykopaną ziemią
          okryjesz to, czegoś się pozbył, bo Pan Bóg twój chodzi w pośrodku obozu, aby cię ratował, i oddał
          ci nieprzyjaciół twoich, niech więc będzie obóz twój święty i niech nie będzie w nim widać żadnego
          plugastwa, aby cię nie opuścił”.

          znajdzie się w obozie wojennym — gwóźdź higieniczny alias kołek, znów
          wejdzie w życie” 13.
          A zatem oczekiwać tylko potrzeba, kiedy artyleria żydowska uzbrojona
          w „kołki za pasem” wyruszy w pole przeciwko Arabom z p. Miesesem jako
          odnowicielem i twórcą wojska żydowskiego na czele.
          Wobec jednak tak jasno postawionej kwestii, przykładem p. Mateusza Miesesa
          stwierdzonej, o nienaruszalności przepisów żydowskich, pochodzących
          nawet z czasów pierwotnych, kiedy żydzi żyli na pustyni i wobec zapewnień
          p. Miesesa, że „żaden przepis religijny nie może zostać zmieniony”, musimy
          przyjąć jako zasadę, że wszystkie przepisy podane w Talmudzie mają do dziś
          dnia moc obowiązującą dla każdego żyda.
          Talmud więc jest nie tylko normą postępowania, ale zarazem i zwierciadłem
          duszy żydowskiej.
          Musimy zatem zapoznać się bliżej z Talmudem, z jego przepisami, szczególniej
          zaś z tymi, które odnoszą się do współżycia żydów z obcymi narodami,
          aby w ten sposób poznać bliżej żyda i poznać jego duszę w oświetleniu Talmudu.
          W tym celu przechodzić będziemy różne dziedziny życia społecznego
          i tutaj szukać będziemy odpowiednich praw i przepisów talmudycznych w stosunku
          do gojów, to znaczy do wszystkich nieżydów.
          13) Nasz Przegląd z 19 marca 1936 1. c.

  7. Jak niski poziom umysłowy trzeba mieć by przeprowadzić taką spektakularną akcję rodem ze znanych wzorców zapisanych w historii naszego i nie tylko, kraju, które to wzbudzały i wzbudzają najwyższą pogardę i odrazę. Skoro chciały zaistnieć i wykazać się to miały nie daleko sporo okazji, ale wzorcem niechlubnie zapisanym w annałach okupacji niemieckiej i komunistycznej, zabrakło odwagi i trzeba było wyładować się emocjonalnie na prostym człwieku. Robcie tak dalej a zdychając na ulicy nie otrzymacie żadnej pomocy, bo nie będziecie w stanie wystawić paragonu.

  8. Zabawne że wypowiadają się komunistyczne swinie w lakierkach z przedluzonymi noskami. Zabawne ze te zydy i komuchy wypowiadają sie w tej kwestii, a sami zlikwidowali targowiska pod markety, i palowali babcie sprzedające polne kwiatki czy jajka na chodniku…. hhhk twu wam w zydowskie ryje

  9. To nasze internetowe biadolenie niczego nie załatwi.Tylko w przypadku,kiedy każdy uczciwy człowiek w Bartoszycach na ulicy czy w sklepie splunie takiej gestapowskiej bladzi pod nogi jest jakaś szansa na opamiętanie.

  10. Piękny przykład jak działa „demokratyczne państwo prawa”, czyli debilny, socjalistyczny ustrój, w którym kastą rządzącą są urzędnicy (i urzędniczki), a narzędziami zniewolenia – opresyjne prawo i wysokie podatki.

  11. Bywa, że kobieta to tylko złośliwy dodatek do piz…
    Tak też mogło być.

  12. Odnoszę wrazenie, że Skarbowka i ZUS pełne są ludzi zdolnych oraz ambitnych.

Comments are closed.