Rachoń zawieszony za banknot z Gwiazdą Dawida w programie Pieli. Wcześniej zabrali mu część pensji za Cejrowskiego

200 eurokaczek z
200 eurokaczek z "Plastusi" za które zawieszono Rachonia/fot. Twitter Marszczerano (edytowane)

Michał Rachoń został zawieszony jako wydawca programu „Minęła 20” za rzekomy „antysemityzm” w animacji „Plastusie” wyemitowanej w trakcie trwania programu. Coraz więcej wskazuje na to, że to wewnętrzne przepychanki w telewizji rządowej.

W związku z rażącymi błędami merytorycznymi dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej podjęła decyzję o zawieszeniu w obowiązkach służbowych wydawcy programu „Minęła 20”. Kierownictwo anteny nie będzie tolerować błędów, które godzą w dobre imię Telewizji Polskiej, narażając ją na straty wizerunkowe i przynosząc jej ujmę – poinformował w oświadczeniu opublikowanym w piątek na stronie centrum informacji TVP dyrektor TAI Jarosław Olechowski.

Wcześniej zapowiedział, że „wobec osób odpowiedzialnych za incydent w ostatnim programie »Minęła 20« zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje”.

Zauważono też, że Wiadomości TVP udostępniły na Twitterze wpisy anonimowych osób oskarżających Michała Rachonia o wypromowanie w programie „Minęła 20” banknotu z karykaturalną podobizną Lecha Kaczyńskiego koło Gwiazdy Dawida. Były prezydent podpisany był jako „Lech Niewielki”. Banknot miał na sobie napis „dwieście eurokaczek” z „Narodowego Banku Wolskiego”.

Nam udało się jeszcze dostrzec, że emisja banknotu miała mieć miejsce w Toruniu.

Tymczasem zwykle bardzo aktywne konto na Twitterze Michała Rachonia jest nieaktywne. Ostatni tweet pochodzi sprzed trzech dni. Jest to podany dalej tweet na którym Barbara Piela usprawiedliwia się z wizerunku na banknocie oraz przeprasza.

Jak poinformował serwis wirtualnemedia.pl to nie pierwsza represja przeciwko popularnemu prezenterowi. Wcześniej zabrano mu część pensji za spalenie flagi UE przez Wojciecha Cejrowskiego, czego, żeby było zabawniej, Rachoń na wizji nie pokazał.

– Ten banknot to drugi przypadek wycieku z TVP Info w ostatnim czasie – mówi serwisowi nczas.com dziennikarz stacji. – Wcześniej była flaga Cejrowskiego. Wygląda to tak, jakby ktoś nas rozrabiał – dodał.

Źródła: dziennik.pl/gazeta.pl/twitter.com/nczas.com