Wolne sądy. Ćwierć miliona kary dla TVN. Sąd Najwyższy oddalił kasację

Temida i TVN. Foto: pixabay/wikimedia
Temida i TVN. Foto: pixabay/wikimedia

Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną złożoną przez stację TVN – ustalił portal Gazeta.pl. Stacja nie zgadzała się z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o nałożeniu 250 tys. zł kary w związku z emisją kilku odcinków programu „Rozmowy w toku”.

To sprawa ciągnąca się od kilka lat. W 2013 r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na telewizję TVN 250 tys. zł kary. KRRiT uznała, że stacja złamała art. 18 ustawy o radiofonii i telewizji.

Art. 18 zakazuje rozpowszechniania audycji „mogących mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich” w innych godzinach niż 23-6.

Powodem były audycje talk-show „Rozmowy w toku”: „Po co talent, po co szkoła – ja pozować będę goła!” (30.03.2012 r.,), „Jak imprezuje ćpunka z gimnazjum?” (06.04.2012 r.), (16.05.2012 r.) i „Popatrz na mnie! Widzisz przed sobą pustaka?” (17.07.2012 r.).

Stacja zakwestionowała tę karę oraz uzasadnienie, że „opisywanie patologiczne zachowania i postawy życiowe oraz sposób postępowania to norma, a nie margines społecznych zachowań”.

Jednakże sądy nie podzieliły argumentacji TVN. Sądu Okręgowy w listopadzie 2015 r. oddalił odwołanie. TVN także przegrał sprawę w następnej instancji w Sądzie Apelacyjnym w maju 2017 r.

Teraz TVN ostatecznie przegrał w Sadzie Najwyższym. Ponadto Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych SN zasądziła też od TVN na rzecz KRRiT 8,1 tys. zł. Ta suma to zwrot kosztów postępowania kasacyjnego.

Źródło: Gazeta.pl