„Super Express” podał fałszywą informację o koronawirusie w Polsce

Koronawirus. Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: pixabay
Koronawirus. Zdjęcie ilustracyjne. Źródło: pixabay

Potwierdzono pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce – podał rano portal se.pl. Informacje te zdementowane zostały już przez Ministra Zdrowia i rzecznika szpitala, w którym miało dojść do odnotowania tego przypadku.

O tym, że koronawirus pojawi się w Polsce spekulowano od dłuższego czasu. Ministerstwo Zdrowia mówiło o tym, iż jego pojawienie się jest jedynie kwestią czasu.

Doniesienia o podejrzeniach pojawiły się już w weekend. Według nieoficjalnych informacji „Super Expressu” pierwszy przypadek został potwierdzony. To zostało jednak zdementowane już przez szpital, na który powoływał się portal se.pl.

Pierwszy przypadek potwierdzili krakowscy lekarze z 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką – podał portal se.pl.

Z kolei minister zdrowia, Łukasz Szumowski twierdzi, że nie ma jeszcze żadnego potwierdzenia koronawirusa.

– Na chwilę obecną nie ma żadnego potwierdzonego przypadku koronawirusa w Polsce – powiedział na antenie Polskiego Radia 24 Szumowski.

Obecnie w wyniku zachorowań na koronawirusa zmarło prawie 2,8 tys. osób na całym świecie. Potwierdzonych przypadków podano ponad 81 tys., z czego prawie 30,3 tys. osób wyzdrowiało.