TVN24 nakłamał i przegrał w sądzie

TVN24. Foto: wikimedia
TVN24. Foto: wikimedia

Instytut Ordo Iuris wygrał przed sądem z TVN-em. Redaktor naczelny poniesie koszty procesowe, a na stronie internetowej ma pojawić się sprostowanie.

Wyrok w sprawie wydał Sąd Okręgowy w Warszawie.

TVN został pozwany, bo nakłamał w artykule opublikowanym na stronie tvn24.pl.

Ordo Iuris najpierw zażądało sprostowania bezpośrednio od portalu, a gdy wniosek odrzucono, sprawa zakończyła się w sądzie.

Spór Ordo Iuris vs TVN

O co poszło? TVN zarzucał Ordo Iuris forsowanie „zakazu antykoncepcji, rozwodów, edukacji seksualnej i praktyk homoseksualnych”.

Ordo Iuris wszystkie te brednie odrzuciło i wybroniło się przed sądem.

W sprawie rzekomego zakazu antykoncepcji, Instytut wskazuje jedynie na konstytucyjne prawo do wolności sumienia, przez co lekarz mógłby odmówić wypisania recepty na środki antykoncepcyjne lub wczesnoporonne.

TVN zrozumiał to tak, że Ordo Iuris chce zabronić antykoncepcji.

W kwestii edukacji seksualnej, Instytut sprzeciwiał się jedynie wulgarnemu modelowi opartemu na wytycznych WHO.

TVN zrozumiał to tak, że Ordo Iuris chce zakazać edukacji seksualnej w ogóle.

Instytut wykazał także przed sądem, że nigdy nie żądał zakazu ani delegalizacji rozwodów, a także, iż nie kwestionuje równych praw ludzi, w tym tych utożsamiających się z ruchem LGBT.

TVN musi opublikować pod tekstem sprostowanie zgodnie z treścią zaproponowaną przez Instytut Ordo Iuris.

3 KOMENTARZE

  1. Ech, już nawet na sądy nie można liczyć. Sąd w Poznaniu albo Gdańsku to by przysolił Ordo Iuris wyrok. Musieliby zapłacić i odsiedzieć za podniesienie ręki na stację D. Zaslava. Gdzie jest Żorżeta, ja się pytam!? Gdzie Julki!?

Comments are closed.