Asystowała w islamskiej chuście przy zapalaniu znicza nad Grobem Nieznanego Żołnierza

Zapalanie znicza pod Łukiem Triumfalnym w Paryżu Fot. Twitter Burkhart

Nowy szef sztabu sił zbrojnych Francji gen. Thierry Burkhard przewodniczył ceremonii rozpalenia znicza przy Grobie Nieznanego Żołnierza pod Łukiem Triumfalnym w Paryżu. Burkhard zastąpił 14 lipca na stanowisku szefa armii gen. François Lecointre i była to dla niego pierwsza taka uroczystość, w której odgrywał rolę główną. Ceremonia wzbudziła jednak kontrowersje.

W komunikacie prasowym Ministerstwa Sił Zbrojnych napisano, że szef sztabu „oddał w ten sposób hołd bohaterom Francji z wczoraj i dziś”. Dodano, że w ceremonii towarzyszyli mu „szefowie sztabu Armii Lądowej, Marynarki Wojennej oraz Armii Powietrznej i Kosmicznej, generałowie dywizji, żołnierze, członkowie sztabu, przedstawiciele Stowarzyszenia ‘Znicz’, elewi głównych szkół wojskowych oraz… uczniowie z miasta Noisy-le-Grand ”.

Noisy-le-Grand to podparyskie blokowisko, w dużej części zamieszkałe przez imigrantów. Ich udział w uroczystości miał być świadectwem integracji i sygnałem akceptacji „różnorodności społecznej”. Na fotografii udostępnionej przez nowego szefa sztabu armii gen. Burkharda na Twitterze widać dwójkę nastolatków, którzy wraz z nim zapalają znicz.

Z tym, że chłopiec ubrany jest w dżinsy, t-shirt i trampki, a dziewczyna ubrana w podobny sposób, ma dodatkowo chustę islamską na głowie. Wielu Francuzów odebrało to jako brak szacunku dla symboli Francji, a inni dodawali jeszcze ze względu na islamską chustę, argument złamania zasad świeckości państwa.

W internecie rozpętała się prawdziwa burza. Pisano o „prowokacji” i „opluciu, tych, którzy poświęcili swoje życie dla kraju”. Początek urzędowania na stanowisku dowódcy armii gen. Burkharda zaczął się od mocnych kontrowersji…

 

20 KOMENTARZE

  1. „Wielu Francuzów odebrało to jako brak szacunku dla symboli Francji”
    Jakiej Francji? Przecież Francji już nie ma. Jest kalifat francuski, a dla niepoznaki zostawili im piosenkę i chorągiewkę.

    • Islamskie chusty są – nakaz ich noszenia w społecznościach muzułmańskich jest uzasadniany zapisami świętych ksiąg.

        • Tys prowda XD Baby w islamie nie mają nic do gadania religijnie. Muszą ności husty żeby włosami nie prowokowały. Włosy na wietrze to w dawnych czasach oznaczało kobietę niegodziwą taką „wabiącą” Tak było wszędzie na świecie i tak zostało w islamie i wśód takich cofniętych historycznie.

  2. chłopiec jest ubrany w jeansy i koszulke bo pewnie nie ma garniuturu. Wiele ludzi w biednych dzielnicach w polsce nie kupuje dzieciom garniuturu.
    Tu władze nawaliły , powinny mu go kupic.
    Chusta na głowie nikogo nie obraza, to nie jest pomnik ofiar zbrodni islamskich.

    • Taaa, nie ma pieniędzy socjal we Francji. Wolą wydać na co innego, poza tym to dzicz nie znająca zasad, etykiety i nie mająca szacunku do innych kultur.

    • Tu nie chodzi o obrażanie, a łamanie zasady świeckości państwa. Gdyby chłopak miał na zewnątrz koszulki łańcuszek z krzyżem, kazaliby mu schować.

    • Nie wiem czy chusta obraża czy nie – ty „pozdr” pisząc „w Polsce” z małej litery obrażasz nas Polaków – może wypier….j do swej multi-kulti Francji budować pomniki zbrodni katolickich ???

  3. Muzułmanie potrafią być waleczni za religię, więc może Francja odtworzy politykę kolonialną od choćby na takiej Polsce? A może stolicę Francji przeniosą do Mekki ? Paryż stanie się filią Medyny a może w Paryżu lud wybuduje kopię meczetu AlAksa?

  4. Jeszcze trochę to wmówią, że Afrykańczycy i muzułmanie wyzwalali Europę w ostatniej europejskiej! Nikt więcej! A rdzenni Europejczycy tylko na nich czekali! Wszystko odwracają do góry nogami i robią z Europy przytułek dla wszystkich! Dlaczego Azjaci nie muszą być wielokulturowi? Dlaczego wielka Afryka i BW nie muszą być wielokulturowi? Oszustwo i małymi kroczkami niszczenie rdzennych Europejczyków!

  5. Znaczą teren, agresja symboliczna. Nie tylko muzułmanie dla siebie, ale i muzułmanie dla kogoś. Innymi słowy „kolorowi nieświadomi, że są narzędziem dla ” etny ż”. w odbielaniu Francji”. Niektórzy twierdzą, że ż. się sparzą, że forsują coś przeciw sobie. Sądzę inaczej. Na razie jest chaos – nie twierdzę, że całkowicie kontrolowany przez ż, ale chyba w chaosie nie czują się źle, gdy są u góry – do apogeum chaosu, jeszcze daleko. Można sporo przejąć, urządzić się

    • Tak to pozwalam sobie widzieć. Chaos w Rosji 1915 (wojna) był inny, inny w 1916. W 1917-1919, 1920, wydawało się, że chaos nie do opanowania. A chyba w 1922 powstał ustabilizowany Związek Radz (Sow.), który bardzo milutko/w sposób uprzywilejowany traktował Ż, podobnie zresztą jak wcześniej od 1917 Rosja w chaosie.

  6. No ale czegósz się spodziewać po masonach i bękartach rewolucji. „Nie można być cywilizowanym na dwa i więcej sposobów”. Prawo dziejowe nr. 1.

Comments are closed.